Anka Kuşu: Bana Sırrını Aç

Çocuk yasta ailesini kaybedip Istanbul’da yasamaya baslayan Selman, çocuklugunda yetistigi kültürle içinde yasadigi metropolün acimasiz kültürü arasindaki derin çeliski karsisinda büyük bir sizofreninin içine sürüklenmektedir. Çocuklugunu yasadigi kasabada Emin Efendi’yi bulan Selman, yasadigi dünyanin gerçek ‘mimar’ina ulasmak için ucu bucagi olmayan bir yolculuga çikar.

Anka Kuşu: Bana Sırrını Aç Fragmanı

Bilgiler

Yönetmen : Mesut Uçakan
Senaryo : Mesut Uçakan
Oyuncular : Yalçın Dümer
Kaan Girgin
Ceren Öztürk
Kenan Bal
Gafur Uzuner
Fatih Hürkan...
Türü : Psikolojik, Drama, , , ,
Orijinal Adı : Anka Kuşu: Bana Sırrını Aç
Yapımcı Firma : Sinema Ajans Ltd.Şti.
Yapım Yılı : 2007
Yapım Ülkesi : Türkiye
Vizyon Tarihi : 09.11.2007
Dağıtıcı Firma : 35 Milim Filmcilik
Yorumlar (15 yorum)
10 sümeyra sarı08.12.2007 11:02
Bu filim gerçekten harika bir filim ALLAH askını bu kadar güzel anlatabilir.ilk önce gitmekte kararsızdım.Ama gidincede doyamadım.Bir daha izlemek istedim.Yönetmene ve bu filimde emeği geçen herkesi, ayakta alkışlıyıp kutluyorum.MESUT UNAÇANA DA AYRICA TEŞEKKÜR EDİYORUM.
10 sena arabacı03.12.2007 10:53
sinemaya gittiğimde açıkcası anka kuşuna girmeyi pek düşünmemiştim daha doğrusu adını pek duymamıştım ama filme girdimm izledimm gerçekten süper bi film olmuşş oyuncular çok iii yönetmennii tebrik ediyorumm böyle bi filmde oynamak isterim açıkcasıı
3 yönetmen24.11.2007 10:41
öncelikli olarak herkes eyirci olarak çatır çatır yorum yapar sinema görsel sanattır ve seyirci için yapılır, beğenmezse seyirci eleştirme hakkı vardır,birisini savunmak yanlışını görmemek değildir çok iyi şeylerde yapmış olabilir ama bu çok kötü olmuştur,kurşun askerin bir adam yaratmak tan etkilenmesi cümlesine katılmıyorum burda benliğisorgulamak var bir adam yaratmakda karakterde ezilmek var ana tema,dövüş kulübündne etkilenilmiş denilebilir sanatta zaten etkilenme vardır ve olacaktır ,ama eğer tasavvufi film yapılcaksa bunu en güzel şekliyle dövüş klubü yapmıştı,tam bir nefis mücadelesi ve sinema budur eğer paramağın ucundaki galaksileri gösterebilseydi film olacaktı,sinema olacaktı,takva filmi dışrdan gördüğünü yansıtmış yanlış anladığınıda yansıtmış,biz daha iyilerini beklerdik,ki okadar çalışmanın ürünü,üzgünüz dileriz ders alınır,ki bu ahkam kesmek değil birileri dahada fazlasını söyleyebilir seyircidir,susturmaksa filmle olur!!!
0 24.11.2007 03:57
kanaatimce mesut bey film çekmek yerine kitap yazmaya yönelebilir böylelikle bu senaryodan sıkı bir kendini arayan adam serisi çıkarabilir, saygılarımla..
0 mustafa_gülşah19.11.2007 05:13
Büyük ümitlerle, 18 ytl harcayarak ve şiddetli bir yağmura katlanarak gittiğimiz film malesef beklentilerimizin çok çok altında kalmış. Filmdeki yüzeysellik dayanılmaz boyuttaydı. Eleştirilerimizi maddeler halinde sıralamak istiyoruz: 1.Muhtemelen ilçe ya da köyde çekilmiş olduğunu düşündüğümüz sahnelerde insanların İstanbul şivesiyle konuşması filmdeki samimiyeti yok etmiş. 2.Karakterlerin tümü yardımcı oyuncu düzeyinde sığ işlenmiş. 3.Esas oğlan ile aşık olduğu kız arasındaki karşılaşma sahnesi gördüğümüz en berbat karşılaşma sahnesiydi.Karşılaştıklarında geçmişlerine ilişkin hiç bir şey konuşmamaları samimiyetsizliği üst düzeye çıkarmış. 4.Esas oğlanın iç dünyasına neredeyse hiç girilememiş. 5.Böyle hassas bir konuda film çekerken karakterlerin seçiminde daha dikkatli olunmalıydı. Zikir yöneten bir ihtiyar yerine bilgeliği ön planda bir sosyal karakter tercih edilebilirdi.Burada şeyhin asosyal olduğunu söylemek istemiyoruz. Ancak şeyhin sosyal hayatına ilişkin hiç bir done göze çarpmamaktadır. Oysa sosyal ilişkileri güçlü bilge ve inançlı bir karakter tercih edilse idi izleyici ile bilge kişi arasında ciddi bir bağ kurulabilirdi.Mana alemindeki baba oğul diyaloğu 'bırak ahmedi mehmedi' seviyesine indirilmiştir. 6.Eğlence mekanları yeterince gerçekçi resmedilememiş. 7.Zeynep karakteri hiç işlenmemiş. Oysa izleyenlerde olumlu bir intiba bırakıyor. 8.Filmde başrolün çekmeye çalıştığı sahne aşırı saçmadır.Evin beyi hanımı temizlikle uğraşırken 'gerçek nedir?' sorusunu sorarak sahneyi berbat etmiş.Gerçek nedir sorusunu bir düşünür bir ev kadınına sormaktadır. 9. Filmde rol alan sanatçıların hiçbirinde performanstan bahsetmek mümkün değil.Oysaki çoğu beyaz perdeyle daha önce tanışmış ve başarılı performans ortaya koymuş kişiler.Ama bu filmde yardımcı rol oyuncusundan ileriye gidememişler. 10.Filmde vurgulanmak istenen tema, sanki gizlenmiştir.İnsanların anlamaması adına ciddi çaba sarfedilmiş. 11.Filmi çeken yönetmen arkadaş yönetmenliği derhal bırakıp başka bir alanda başarı yolları aramalıdır.Vatana ve millete böylece çok daha faydalı bir iş yapmış olacaktır.Yönetmen olmaktan çok uzak bir kişinin işi, konusunda daha uzman birine devretmesi beklenirdi.Konusunda uzman olan kişi senaryodaki boşlukları ve hataları daha çabuk tesbit edecekti.Filmin senaryosu dikkatli gözlerin nazarına sunulsa idi bir senaryo faciasıyla karşı karşıya bulunulduğu ortaya çıkacaktı. 12. Filmin derhal vizyondan kaldırılıp tüm masrafların yönetmen olduğunu düşünen insana fatura edilmesi tavsiye olunur. 13. Türk sinema tarihine 'Dünyayı kurtaran adam' filminden sonra en kötü film olarak geçeceği daha şimdiden aşikardır. 14. Ciddi bir konuda mesaj iletme kaygısı ile dahi olsa, bu kadar kötü bir eserin ortaya konulması kabul edilemez. 15.Mesaj kaygısı ile çok daha kısıtlı imkanlar ile çekilmiş filmler çok daha başarılı olmuştur.(Hekimoğlu İsmail) NOT: Bu filmi izleyen iki inançlı insan olarak vizyondan acil olarak kaldırılmasını tavsiye ediyoruz. Aynı temayı sokaktan çevrilen vatandaşlar ve kısıtlı imkanlarla çok daha samimi yansıtabileceğimize eminiz.
10 ali18.11.2007 10:00
bu filmi gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.sayın mesut uçakan filmin senaryosunu çok güzel olduğunu ve çok güzel yönettiğine inanıyorum
4 Ahmet15.11.2007 04:29
Makyajdan tutun Oyunucuların oyunculuğuna kadar filmin senaryosu ve verilen fikir açısından bir çok şeyin sorunlu olduğuna inanıyorum. Verilen Gerçeği Arayış düşüncesi çok yüzeysel olmuş. Sıradan hiçbir artısı olmayan bir miktarda verilmiş. Beni etkilemedi. Sıradan vasat altı bir film olduğunu düşünüyorum. Senaryoda kötü idi. Bu film beni hayal kırıklığına uğrattı.
10 İLKER T 15.11.2007 03:23
İnsanın aydınlanması yolunda birtek sözün dahi kıymetine baha biçilemez..bu filmi aydınlanma yolunun yolcularına önemle tavsiye ederim..hele o 'AŞKININ BALTASI İLE KALBİNDEKİ PUTLARI YIK' sözü ne güzel senaryolaştırılmış..tebrik ederim..
10 aylin karaman15.11.2007 12:05
Filmi iki kez izledim. Her izlediğimde film boyunca kendimle muhasebe içindeydim. Baştan sona beni saran bir film. Film hakkında kötü eleştiri yapanları şu şekilde değerlendiriyorum ; filmi sadece eleştirmek için izlemişler. Filmin verdiği mesaj onları çok da ilgilendirmiyor. Çünkü o taraklarda bezi yok onların. Biraz da entel tarzlarda ahkam kesmek hoşlarına gidiyor sanırım... son olarak benim tavsiyem, duygularını dikkate alarak seyretsinler filmi seyredecek olanlar... Çünkü her müslümanın, her inananın bu filmden alacağı çok şey var...
3 adem kılıç14.11.2007 03:33
mesut hocamız dünyada yaşadığını unutmuş,sinemayı görsel değil konuşarak anlatmaya çalışmış,tanıtım filmleri çekmekten sinemadan uzak kalmış oldukca,çok şey anlatmaya çalışmış ama birşeyi çok iyi anlatsaydı keşke,yanlız değilsinizdeki yönetmeni geri istiyoruz
1 kurşunasker13.11.2007 11:30
bu filmi mutlaka görmek isteyen arkadaşlarımızın çok aceleci olmamalarını tavsiye ediyorum, görmedikleri vakit de hiç bir şey kaybetmeyecekleri hususunda kendilerini temin edebilirim. Niçin mi? Şunun için: öncelikle bu film hakkında görüş yazmamın sebebi,Türk yapımı filmleri özellikle takip etmem ve 'muhafazakar' diye tabir edebileceğimiz bir kaç yönetmenin işlerine ise ayrı bir bakışla bakmamdır. Bu film gerçekten kötü! Çünkü ne senaryo, ne çekim teknikleri, ne müzik, ne diyaloglar hiçbiri günümüz sinemasının standartlarında değil. Filmin senaryosu, biraz 'bir adam yaratmak'tan, biraz 'fight club'dan biraz da şurdan burdan çalınmış sahneler ve repliklerle dolu, senaryo felsefi ve entellektüel içerikten yoksun, ne söylediğini bile anlamadığımız sahnelerle dolu, film muhafazakar kesime bile bir şey söylemekten uzak. Bir kere tarikat olarak gösterilen oluşum gerçekten çok uzak ve basit bir şekilde anlatılmış, yönetmen birden nasıl yönetmen oluyor belli değil, yönetmen güya çok tanınmış başarılı bir yönetmen ama bu başarısını elde ederken imam hatipli bir kişilikle mi bunu başarmış ne yapmış belirsiz, bu kadar başarı elde ederken bu sorgulamaları hiç mi yapamamış, filmde çekimini yaptığı sahne ise basittende aşağı bir replikten oluşuyor, ortaokul düzeyinde felsefi sorunlar, sorular bunlar. Dünayaca ünlü bir yönetmenin evine bakıyorsunuz 70 ekran basit, ucuz bir televizyon, bir yönetmenin yaşadığı yer olmaktan çok uzak, film tekniği açısından daha kötüsü şu; filmin ilk sahnelerinde mervenin boynundaki bene zum yapılıyor, izleyici doğal olarak ilerde bu ben üzerinden bir şey anlatılmasını bekliyor, ancak kızın sonradan ortaya çıktığı ilk sahnede beni göremiyorsunuz, sonraki bir sahnede ilkinden farklı bir yerde ve büyüklükte görüyorsunuz, film çekimi sahnesinde ise hiç göremiyorsunuz, yönetmen bu sahnde gene boyuna zum yapıyor, sanıyorsunuz ki benin orada olamaması, yani kızın beni aldırmış olması, yönetmen için ilk hayal kırıklığı olacak, ama ne filmedeki yönetmen ne de mesut uçakan beni hatırlamıyor, unutmuş bile....sonra kızın ne olduğunun ortaya çıkması, kocamın zoruyla bunu yaptım demesi falan çok saçma, bunu öğrenen yönetmenin 'babaaaa' diyerek kendini bıçaklaması benliğini güya öldürmesi dövüş kulübü filmindeki tayler dordının kendini öldürmesi gibi bir sahne ama bence bu da çok saçma. hele kızın ölüm sahnesi 'tevbe nasıl edilir' diye sormasın bayağının da ötesinde, filmin son sahnesindeki taş ezme sahnesi ise film hakkındaki bütün kötü düşüncelerimin zirvesi idi. öte yandan filmde müzik yok denecek kadar kötü, mekan kullanımı da aynen öyle, göynük gibi bir yerde film çekeceksin mekanı bu kadar az ve kötü kullanıp zayi edeceksin! ha bir de takma sakal ve bıyık meselesi var, muhafazakar olarak bildiğimiz bir yönetmenin filminde dahi hala takma olduğu her halinden belli olan ve izleyiciyi rahatsız edecek kadar kötü takılmış sakal ve bıyıkların kullanılması bir yönetmen için utanç vericidir kanımca, şu oyuncula bir hafta traş olmayı gerçek sakal ve bıyıklarla oynayamazlarmıydı yani!çok mu zor! velhasıl bu film baştan sona hayal kırıklığı benim için, mesut uçakanın önceki filmlerinin yanından bile geçemez, bu kadar süre ara verdikten sonra çekilen bir filmin bu kadar kötü olması şaşırtıcı. son olarak şu yalçın dümer artık bu tip filmlerde oynamasa!
10 belma karakuş12.11.2007 02:14
Tek kelimeyle harika. Selma'nın yaşadıkları her fertte mevcuttur. Öneli olan gafletten uyanmak gerçek rehberi bulmak. Selman gibi.
10 mehmet sadık10.11.2007 10:42
Görmeye alışık olmadığımız ancak özlemini duyduğumuz filmlerden biri. Mesut Uçakan'ı ve filmlerini yakından takip ediyorum.Yücel Çakmaklı film için 'Uçukan kendini aşmış' diyor. Gerçekten yeri doldurulamayacak bir yönetmen.Emeklerinin karşılığı olarak tüm sanat severleri filmi görmeye davet ediyorum. Fedakarlıklarından ve gayretlerinden dolayı Mesut Uçakan'a teşekkür ediyorum.
10 sümeyye demirci03.11.2007 05:21
Dört gözle beklediğimiz bir film ve yönetmendi.Mutlaka görmeyi istiyoruz...
10 ŞAMİL BEKTAŞOĞLU23.10.2007 06:58
Mutlaka görmek istediğim bir film. Türk sineması için bir köşe taşı teşkil edecek yapım olabilir.