Babil | Puan : 4/10

Fas’in uçsuz bucaksız çöllerinde patlayan tek el silah sesi, üç kıtadaki dört farklı ailenin yaşamını derinden etkileyecek olaylar zincirinin fitilini ateşler. Bu olaydan etkilenenler arasında Fas’ta turistik gezi yaparken ölüm kalım mücadelesi yaşamak zorunda kalan Amerikalı karı-koca, kazayla işledikleri suç yüzünden başı derde giren iki Faslı çocuk, Amerikalı iki küçük çocukla Meksika sınırını yasadışı yollardan aşan Meksikalı çocuk bakıcısı ve Tokyo’da babası polis tarafından aranan asi ruhlu sağır Japon genç kız vardır. Birbiriyle çatışma halindeki kültürlerin ve uçsuz bucaksız mesafelerin ayırdığı dört farklı insan grubu, izolasyon, keder ve üzüntü duygularının eşlik ettiği paylaşılmış kadere doğru hızla yol almaya başlayacaklardır.

Babil Fragmanı

Bilgiler

Yönetmen : Alejandro González Iñárritu
Senaryo : Alejandro González Iñárritu Guillermo Arriaga
Oyuncular : Cate Blanchett Brad Pitt Gael García Bernal Adriana Barraza Elle Fanning Mohamed Akhzam Harriet Walter Trevor Martin Matyelok Gibbs Georges Bousquet Claudine Acs Nathan Gamble
Türü : Drama, Macera, , , ,
Orijinal Adı : Babel
Yapımcı Firma : Anonymous Content, Central Films
Yapım Yılı : 2006
Yapım Ülkesi : ABD
Vizyon Tarihi : 10.11.2006
Dağıtıcı Firma : UIP Filmcilik
Yorumlar (126 yorum)
3 Ahmet Ay01.02.2010 03:25
Filmi izledim, öyle ki normalde bir filme yorum yazanlardan da olmamıştım daha önce. Öncelikle belirtmeliyim ki, filmi izlediğimde bana öneren teyzeme direkt sms ile bu filmi bana neden önerdiğini sordum, çünkü hayatımın en 'sefil' filmi olmuştu. Bu olaydan sonra çılgınlar gibi ortalığa düştüm, yorumları arıyordum, benim hayatımın en kötü filmi için insanlar ne diyordu, 'benim gibi bakış açısı geniş birisi' nereyi atlamıştı, görmem lazımdı. Üstelik bu film ödüllü bir filmdi, Bradley Pitt nasıl olurdu bu filmde var olmayı kabul edebilirdi? Bir çok soru vardı kafamda. Bu yazdıklarım sadece projede yer alanlar ve ödülleri ile ilgiliydi, film içeriğinden ise inanılmaz bir soru arşivi çıkarabilirim. Nihayetinde bu siteyi buldum, tüm yorumları okudum ve yorumların sadece siyah veya beyaz olması beni ikinci kere şaşırttı. İlk kez böyle bir şeyle karşılaşıyordum. Sonra bu durumu algılamama neden olan hata kaynaklarını araştırmak istedim. Sonunda olumlu görüş belirten arkadaşlarımın da yardımıyla, aslında bu filmin önkoşullu bir film olduğunu anladım. Yani bu filme hiçkimse kötüdür veya iyidir diyemez. Neden mi? Eğer yüksek lisans yapmak istiyorsanız, önce lisans programını bitirmek zorundasınızdır, bu filmi izlemek istiyorsanız bazı bilgilere erişmiş olmanız lazımdır, mesela Babil Kulelerinin hikayesi vs gibi. Yine de bana göre izleyici asla bunları bilmek zorunda değildir, sanat herkes içindir, sadece bizim sarı çizmeli Mehmet Ağa'yı bilen kişiler için değildir. Babil Kulesi'nin hikayesini veya gerekli bilgileri bilerek tekrar izlemeye çalıştığınızda film biraz anlamlı olabiliyor. Tabii ki bu demek değildir ki kurgusu muhteşem yapılmıştır, vermek istediği anlam takdire şayandır, buna gönülden katılıyorum ama bazen öğretmek-vermek istediğiniz anlamları 'transfer' edebilme kabiliyetiniz yeterli olamayabiliyor. Bir insan nasıl ki bütün bilim dallarında aynı ömür içerisinde uzman olamıyorsa, yönetmenimiz de aklından geçen tüm duygu ve anlamları aktaramacaktır. Birbirine dolaması ve ideal kurguyu yakalayamaması da bu yüzdendir bence. Son olarak da, beni bunca yorum yazmaya itmesi sebebiyle bile izlenmeye değer olduğunu düşünüyorum, isterseniz en son okunmayan not için küfredin, isterseniz 'lal' kızların gerizekalıca davranan hallerinin aslında muhteşem bir yönetmenlik olduğunu görmeyiniz (gerçek hayatta görseydiniz aynen öyle küfrederdiniz ya o hareketlere, o bile muhteşemdir) bence izlenmeye değerdir. Hadler aşılıp çok iş yapmaya çalışılmış, sırf niyetlerinden ötürü 4 puan veriyorum 10 üzerinden. Herkese iyi seyirler.
8 niskelebek19.01.2010 12:08
yorumları ve tartısmaları okudum FİLME 1 PUAN VEREN arkaradaşlar için bir şeyler yazmak istedim..lütfen böyle acımasızca eleştiriler yapmayın. ben buradaki yorumlara değer veriyorum çoğu zman film seçimlerimden önce göz atıyorum mesela.. bir filme 1 puan vermek ne demek bir düşünün.. biz bu 10 puanın içinde senaryoyu yönetmeni oyuncuları kurguyu çekimi akışı müzikleri verdiği mesajı daha bi çok şeyi degerlendiriyoruz degil mi? bu alanların hiç mi birinde bir başarı kırıntısı görmediniz, 1 puan demek bu film ölmüş her acıdan facia demek.. yani olabilir zevklere göre ortalama değişir tabiki saygıyla karsılıyorum ama bu yerin dibine sokma olayını anlayamıyorum.. :( film ayrı kültürleri yansıtıyor baglıyor kıyaslıyor yorumu izleyiciye bırakıyor ucu acık sahnelerle. iletişim hayat, hayat verdigimz kararların bileşkesi, ve işte o kararlar bir dizi talihsiz serüvenin başı yada bir yığın mutluluk kaynagının.. bir şey bir şeyi doguruyor.. o bir ötekini.. o da bir digerini.....
6 onurcanerdal09.01.2010 09:36
bu film nasıl ödül aldı anlamış degilim......farklı ancak cok sıkıcı bı film ...sabırlıysanız tavsiye edrim..
6 hasancakmak12.11.2009 11:27
film konusu fialn güzel ama sürükleyici degil sıkıyor bir müddet sonra
5 Mert Başaranlar10.09.2009 07:14
kültür aktarımı konusu ise hedeflerine ulaşmışlar diyebilirim ama filmin senaryosu bence basit ama dediğim gibi farklı yaşayışları göz önüne sermesi bir artısı
9 erdi izbul03.08.2009 01:00
yasamak yada yasamamak demek yeterlı bu fılm ıcın bence :(
7 ismail orhan sönmez23.03.2009 12:39
Kader yaşam, küresellik, gelişmişlik gelişmemişlik gibi konuları ele almış film..bir babil kulesine doğru evrildi dünya..amerikan sinemasından unutulmayacak bir film..
9 Mustafa Kürşat Çetinkaya21.02.2009 01:34
brad pitt muhteşem bi oyunculuk sergiliyor...alejandro ise bildiğimiz gibi onun dünyasına kesinlikle girmelisiniz...
5 mehmet polat03.09.2008 11:45
güzel film yapmışlar farklı kültürleri bir filmde mükemmel bir biçmde birleştirmişler buna lafım yok ama neden müslümanları aşşağılayıp kedilerini çok ama çok üstün gösterme teleşına düşmüşler?güzel bir filme keşke bunları karıştırmasalardı...
10 diren aydin24.02.2008 12:50
kim ne derse desim mükemmel bir film insanı öyle düşündürüyorki halimize binlerce kez şükrediyoruz böyle filmlere hep ihtiyaç vardır dağ başında cinsel bilgisi olmayan insanlar ve yine dağ başında eline silah verdiğin biri o daglara sadece bir insan varsa onu bile vuruyor öyle güzel konulardıki
7 gokce suran23.01.2008 05:27
acı ama gercekleri yansıtıor ne kadar siz bilmeyenler emperyalizm olarak goruosnz desenzde bu boylee toplum olarak muslamanların ne kadr sahil oldugunu bi sahneden bile anlayabilirsiniz senın kac cocugun var yalnızca iki mi bence daha cok yapmalısın dior adam brad de cewap olarak kacına bakabılıorsun dıor 1 tanesıne zar zor bakabılıorum dıo :o dıceiim su ki amerıkalılar musluman olarak mısırı konu edınsede turklerın mısırdan farksız olduunu dusunuorlar burası kesin ayrıca insan hayatının ne kadar onemsız oldugu wurgulanıo abd gibi bi ulke kaza anında helikopter inerken bu we bunun gibi ulkelerde malesf saatlerce ambulans gelmıo insan hayatıı insana werilen deer insanların birbirine saygıları cok ii wurgulanmıs film guzeldi ama bı turk ınsanı olarak uzuldum acıkcası kültür sewıemız malesf cok düşükkkk !!
7 alper öztuğ25.12.2007 02:19
insaların farklı diller konuşup farklı kültürlere taksim edilmesi babil kulesinin yıkılıp dağılmasına dayandırılır.her ne kadar bu manidar taksim insanları şekil bakımdan ayırsa bile insani duygular ve insan hukuku sabit olup büütün insanlar kıymetlidir.ve bu film farklı kıtalarda ki ortak duyguları derleyip toparlayıp sanki tekrardan bir babil kulesi inşa etmeye çalışıyor gibi bir izlenim bıraktı bende.çok başarlı bir film olmuş..
9 VEDAT KARGI07.11.2007 04:40
hoşuma giden ve izlediğim filmler sıralamasında hemen hemen üst sıralarda yer alan bi macera ve drama filmi.anlamasıda biraz zor bi film açık olan sahnelerde kapalı öğeler kullanılsaydı daha beğeni toplardı filmin böle olması tepkilerede yol açabilir.
9 Selda15.10.2007 02:06
Ben filmi çok beğendim çok çaresiz kaldım Meksikalı kadınla beraber ve çok üzüldüm ölen çocukların babalarıyla. Kendimi kaptırdığım filmleri severim mesajına katılırım yada katılmam ama iyi çekilmiş bir filmdi bana göre.
8 hamza bayrak07.10.2007 02:36
babel teknik acıdan güzel bir flim konu olarak da kültürler arası iletişim dersi görenlere tavsiye ederim.ancak disko sahnesinin uzun tutuluşu ve özellikle jopon kızın cinsel içerikli bölümleri biraz daha kapalı verilseydi filmden birşeyler götürmezdi.ama yinede iyi.
8 Aytac U.07.09.2007 04:34
Filmin anlatımında zaman mefhumu ile oynama seyirciyi tembellikten alıyoyuyor, çok olmasa da biraz üzerinde düşünmeyi gerektiriyor. Seslerin ve müziklerin ustaca kullanım şekli filmin en önemli unsuru. Arada aynı sahnenin çok uzun tutulduğu (diskoda dans gibi) olsa da sorun değil. Cinsel öğeler daha kapalı verilse filmin bir kaybı olmazmış. ABD'nin terör saplantısı da epeyce ti'ye alınmış. Çok güzel gözlemler sonucu oluşturulmuş olan bu film yüreklerinizi farklı coğrafyalara ve oralardaki insan boyutuna taşıyor. Toplamda ise arkasında güzel bir duygusal macera tadı bırakıyor.
9 FARUK ERCE06.09.2007 08:32
gerçekten izlemeye değer bir film.Ama bu filmi anlamak kolay değil.Puan vermeyenleri de ayıplamıyorum. Hiç kimse şunu yazmamış ama ben Meksikalı kadının sahnelerine bayıldım.film de bu notu hakediyor.
8 Burhan Verdi01.09.2007 08:15
konusuyla diğer filmlerden birazda olsa sıyrıldığı bir gerçek amaç da bu zaten herkes aynı tür film yaparsa çeşit olmaz ayrıca bazen taınmamış insanların filmlerini izlemek değişik olabiliyor pitt'in oyunculuğu zaten tartışılmaz
3 nonono09.08.2007 12:56
filmi ev arkadaşımla izledim. o ancak 1,5 saat dayanabildi;ben ise birşeylerin olmasını bekleyip devam ettim.fakat sonuç hüsran.bence sadece sağır japon kız bu filmin konusu olabilirdi ve daha da çok ödül alabilirdi:)
8 ezgi-ozan07.08.2007 08:06
çok değişik bir film bence diğerlerine benzemiyor bu konuda size katılmıyorum ancak filmin sonu çok garip bence orada bitmemeliydi VE AYRICA BU FİLMDE müslümanları kötüleme falan da yok filme saçma diyenler ne izliyor örümcek sharlot falan mı?:P:P:Pbu ezginin yorumu:D:D:D ozanın yorumu: filmin sonunda amerikalı çocuklara ne olduğunu anlayamadık ayrıca çocukların bakıcısını ve çocukları sınır dışına çıkaran adama ne olduğu da gösterilmiyor biraz daha açık bir film olabilirdi ama gene de diğer filmlerle kıyaslanırsa ne saçma ne de bir yer kötüleniyor...
10 kamil karadeniz02.08.2007 11:08
Film müslümanları kötülemiyor. Filmde yer alan herkes sıradan bir insan profili ama dünya2nın dört bir yanından hepsi birbiriyle bağllantılı. Bağlar o kadar kuvvetli ki ve oyuncuların ağlama sahneleri mukemmel. Sadece filmde bir sey sacma geldi, o da; meksikalı yegenın teyzesine davranış şekli. Film her seyıyle guzeldi ve bu kadar odul bu filme az bile.
10 Harika bir film30.07.2007 05:24
Filmden anlamayanlar nasil da belli oluyor. Bu filmi sacma sapan elestirenler, yok Amerikan emperyalizmi yok muslumanligi kotuleme diyenler filmi bence tekrar izlesin! Siz sadece boyle atip tutmayi beceriyosunuz zaten.
0 ASLI16.07.2007 06:29
sıradan bir çarpışma filmi.neden farklı bişeyler yapmak varken aynı şeyler tekrarlanır...
4 yazık...14.07.2007 03:08
filmi izlerken açıkçası hayal kırıklığı yaşadım. uzun zamandır izlemek istiodum ama anladım ki izlemesemde olurmuş.sahneler birbirinden çok kopuk.10puan veren arkadaslar başkalarına laf sölemesinler. herkes her filmi sevmek zorunda deil. ayrıca anlamakla da ilgisi yok. ben iyi bir seyirci olduğuma inanıyrm.ama bu filmde gereksiz sahneler çok fazla. farklı kültürler başka türlü de yansıtılabilirdi... aklı kalanlar izlesin...ama filmin sonunda çok şey beklemeyin. aaa burda mı bitti inanamıyorm, diceksiniz...
10 ggecim08.07.2007 05:17
anlamayan arkadaşlar için: Film müslümanları kötüleyen,her müslümanı terörist sanan zihniyeti kötülüyor! Böyle arkadaşların nasıl oylar verdiği de görülüyor maşallah,türkiye'de!
4 Özgür ÖZGÜÇ05.07.2007 04:31
Arkadaslar bu film bende ismiyle bir soru isaretiydi, cok sey beklemisim, bence siradan bir amerikan emperyalizmini oven film. brad filan hikaye, japon kizda ne ayak anlamadim gitti, eh iste dedirtecek tarzinda bir film, gercekleri yansitmasi ayri, ama arada da acimasiz tasvirleri var. bu kadar odul alisina sastim dogrusu, hayal kirikligi...
2 ya yapmayın lütfen04.07.2007 08:24
ya yapmayın ya ne hakla bu filmi beğenmeyenlere cahil dersiniz asıl cahil olan sizsiniz manzaralar oyunculuklar diosunuz ya çıldırcamm basbaya müslümanlığı kötülüyo mısırı fası sanki bitek uygarlık amerikaymış gbi nası kötü bi film yaa brad pitt war die uykuda izlemişiniz heralde filmi yazıkk...
7 dilay gökdeniz02.07.2007 08:37
başlangıcı hayal kırıklığı olmasına rağmen bitişiyle 2 saati harcamaya değer bi film bence.ama cinselliğin bu kadar ön plana çıkarılmasıyla filmin anlatmak istedikleri arasında nasıl bi ilişki kurulması lazım,çözemedim.ayrıca bikaç yerde eleştiri olsa da büyük ölçüde yine bir amerikan propagandası örneği olarak diğer filmlere bi fark atamamış.yine de beğendim.
10 Halitinho27.06.2007 02:43
bence süperdi bazı arkadaşlar filmleri iyi anlamadan yorumyapıyolar günümüz filmlerinde asıl olay hep filmin sonlarında anlaşılır babelde bunun en iyi örneklerinden biri
8 melis filiz25.06.2007 11:44
film gayet iyiydi.fakat şu japon kız olmasa daha da ii olacakmış. kızın olduğu sahneler filmle pek alakasız kalmış.ama diğer sahneler güzel.
2 pelin izlemezolaydımbufilmi22.06.2007 02:39
bu filmi ne umutlarla izlemeye başlamıştım oysa . bekledim bekledim bişey yok. bence boş bi film olmuş. bence berbat, hayalkırıklığına uğradığım bir fim daha
3 eser16.06.2007 12:30
bence oyunculuk gayet güzel ancak fimin başından itibaren bir bütünlük yok hiç bir konu birbirini tamamlamıyo sıralamalar bile kopuk olarak anlatılmış bu nedenle saçma buldum ancak oyunculuk muhteşem
3 alper05.06.2007 01:18
fimden hiçbirsey anlamadım olaylar arası bir baglantı yok gibi ama filmi beyenenlerde war bence bir mesaj wermek amaclı yapılmıs bir film farklı ulkedeki cocukların yasayıslarını anlatıo ama genede sacma
9 batur03.06.2007 07:43
Bence de harika bir filmdi...Oldukçada hüzünlü..Nefesimi tutarak izledim diyebilirim.Olayların birbirine böyle akıllıca bağlanması beni çok etkiledi.Hayatın süprizlerden ibaret olduğuna kanaat getirdim.Nerede ne zaman başımıza ne geleceği meçhul...Lafın kısası gayet güzel bir filmdi.denizinde dediği gibi brad pitt'in farklı bir imaj sergilemiş olmasıda filme güç veren diğer bir unsur.Mutlaka bir kez daha izlemenizi tavsiye ederim...
5 Batuhan 28.05.2007 01:17
Bence güzel ama bıraz garib bi filmdi bakıcı kadını cölde kaybolma cocukların araması ve mexica ve abd sınırında yaşanan olaylar japon kızın illa biriyle yatmak istemesi acayıp sahneler var yani bıraz gerılım dolu bır film izlenir bence :D
3 ayşegül24.05.2007 01:31
hayatımda seyrettiğim saçma filmlerden biri oldu. daha iyi sentez yapıldıktan sonra daha bağlantılı olarak çekilseydi bir nebze izlenebilir olcakmış... sakın zaman harcamayın... ayrıca brad pitt den nefret ederim ama oyunculuğuna bişey diyemem...
1 Şahin Kuplay20.05.2007 11:59
Ben hayatımda ilk defa böyle saçma bir film izledim.2 saatlik filmden hiçbirşey anlamadım.Tamam bazı yerlerde mesajlar var.Fakat ne bir konu var ortada nede başka bir şey.Kafama takılan polise verdiği son yazıyı neden okumadı peki okumucaksın neden öyle bir sahne çekiyosun.En sondaki telefon konuşmasında Brad Pitt'in sen gidebilirsin başkası çocuklara bakıcak dedi fakat filmin başında bakıcıya sen gitme gerekirse düğünü iptal et ben karşılıycam dedi.Ama ap ayrı olaylar yaşandı gerçekten izlemeyi düşünen varsa 2 saatini ziyan etmesin.İnanın benimle aynı duygular yaşıycaksınız.
10 deniz19.05.2007 02:49
film mükemmeldi... Alejandro Gonzalez çok iyi iş çıkarmış, filme brad pitt'i izlemeye gidenler elbette beğenmez, çünkü bu filmde brad pitt in kaslı vücudunu göremediler,aksine bi de kirli sakallıydı, onlar için tam bir hayal kırıklığı !!! (zaten onlar için filmin konusuda önemli değil)...yönetmende onu anlatıyo filmde insanları mutlu eden şeyler fiziksel sınırlara göre değişkenlik gösterebiliyo fakat çaresizlikler , hayal kırıklıkları hep aynı, insanlar ne kadar farklı olsada ruhsal olarak hepsi aynı şeyi paylaşıyorlar....bu konu daha güzel anlatılamazdı heralde....filme fransız kalanlara tavsiyem bi de fransızca izlesinler belki bişeyler kaparlar...
9 sergei_nechaev13.05.2007 01:27
Bence bazı arkadaşlar filmi anlayabilmiş değil.Her syden once fılmde empatı duygusu vardı ki beni en cok etkıleynsahne idi.Tokyolu kızın barda duruken dunyayı onun gozuyle vermesi muzıgın kesılmesı ne kadr rahatsız edici oldugunu gormedınız mı.mukemmel bır sahne idi.Kaldı ki filmin ana teması iletişimsizlik.Yonetmen bunu da cok hos yansıtmıs.Karı koca arasındakı durum bunu gostermıyor mu..^farklı cografyanın fılmın sonunda baglanması ustelık tek bır sahneden yola cıkılarak baglanması etkıeyıcı idi.Lutfen dıkkatlı ızleyin..
7 meltem er05.05.2007 12:07
babilin hikayesini we ne anlatılmak istendigini anlayınca film pek bi güzeleşio biraz karışık ama zamanlar farklı gidio aslında çok fena deil ama herkes anlamıo önce babilin hikayesi anlatılsa daha ii olurmuş bence
4 himmet şahan21.04.2007 01:10
bende katılıyorum film çok karışık bi 10 dk daha uzatılıp daha güsel birleştirilmeliydi.film birbiriyle fazla alakası olmayan 4 bölümden oluşuyor.Bence izlemeyenler izlemeye bile yeltenmesin ...Saygılarımla
5 abdullah bilir21.04.2007 01:08
anlatılmak isteyeni anladınız mı???film çok karıştırlımış ve ders vermesi beklenirken hiç bişi yok sonu belli değil kıza mektp veriyor ama okunmuyor,boşuna gösterilen sahneler var.Herşeyi göstermek zorunda değildi. bence tam anlamıyla hayal kırıklığı...
10 remzi19.04.2007 02:43
Muhteşem bir film. Doğal ve çarpıcı oyunculuklar, şahane mekan seçimleri ve konu ... Çok ama çok etkileyici. Özellikle Fas'lı çocuklar kendilerini hayranlıkla izlettirdiler.
10 mete koman18.04.2007 07:57
ben filmi izledim ve gerçekten çok etkilendim , anlatılmak isteneni alabilenlere göre gerçekten çok güzel bir film
4 GÜL ÇİÇEK17.04.2007 11:50
Bence cok kötü bır filmdi heyecanla izlemeye başladım ve hayal kırıklığına ugradım 4 puan bile cok fazla
10 nisa05.04.2007 11:50
ben çok beğendim flimi aslında dünyamızın kültürlerini siyasi durumlarını çok güzel etkileyici bir şekilde aktarılmış:)
0 oaltuna26.03.2007 10:37
buyuk umitlerle izlemeye basladim ama gercekten filmin cok zorlama bir senaryosu oldugu kanisina vardim..son derece gereksiz sahneler var...
10 murat atlas02.03.2007 05:12
bence oldukça ilginç ve etkileyici bir filim müzikleride öyle...herkesin tarzı farklı beğenmeyenler elbet çıkacak fakat filmi anlamak için kişi yada ülke bazında değil kıtalar bazında düşünülürse farklı kıtalardan farklı ülkelerde ki farklı kişilikli insanların hayatlarından istenmeyen üzücü kesitleri içeriyo..
3 destina25.02.2007 10:09
tek kelimeyle iğrençti... çok sıkıldım ne bi konu ne de olay vardı.. yazık harcadığım 2 saatime . burada mükemmel diye yorumlayanları da anlamış değilim .. yazıkk..
9 carpe diem29.01.2007 03:50
çok güzeldi...birbirinden çook uzakta ki insanların yaşamlarını etkileyen bir el silah sesi....örgü çok sağlam....yönetmenin daha önceki iki filmi de zaten çok iyiydi (Amores Perros , 21 Grams ) .mutlaka izlenmeli diye düşünüyorum...ii seyirler....
10 sidar inan 26.12.2006 08:46
paramparça aşklar ve köpekler filminede insanlar aynı tepkisellikle yaklaşmışlardı,fakat onları beğenmedikleri yada anlayamadıkları için kınamak yanlış olur,onlar bu filmden bizim aldığımız zevki alamıyorsa bizde dünyayı kurtaran adamın oğlu adlı filmden o zevki alamayız,kınamak ucuz entellik oluyor bu anlamda
10 filiz26.12.2006 08:22
Bu yönetmen hiç hayal kırıklığına uğratmaz mı diye merak ediyorum. Gerçekten .çok iyiydi. Tavsiye ederim.10 puan veren arkadaşlarla aynı görüşleri paylaşıyorum
10 belkıs nizamoğlu23.12.2006 02:36
pardon yanlış düşünmüşüm,aynı fikirde olmadığımız çok arkadaş gördüm,bence onlar gercekten filmden anlamıyolar!! sadece izlemeyin lütfen anlamaya çalışın!! çünkü içinde sizin için bi çok msj var!! hala şiddetle tavsiye ediyorum!
10 belkıs nizamoğlu23.12.2006 02:32
paramparça aşklar ve köpekler kadar muhteşem bi o kadar da etkileyici bir film! diğer bütün yorumlara katılıyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum!!
0 onursal23.12.2006 12:14
bu filme 1-2 puan verenlerin bundan sonra yorum yapmamasını istiyorum! siz gercekten filmden anlamıyorsunuz! kendinizi rezil etmeyin. siz gidin dünyayı kurtaran adamın oğlu na yorum yapın, tam size göre... hele o filmden çıkan kızların: %%2%ayy ben bradd var die geldim, keşke gelmeseydim, iğrenç.%%2% demeleri yokmu :[[ işte onlarada sinemayı yasaklamak lazım. zaten boşuna gidiyorlar...
0 22.12.2006 11:19
daha filmi izlememiştim yönetmeni kim merak ettim? -Alejandro González Iñárritu - başka bir şeye gerek yok direkt 10 uzerınden 10! film geldi gittik japon kızın sahneleri şöyle, bu sahneler böyle filmin ortasında salonu terkedenler... film bitti dışardayız hava serin tartışma devam ediyor tek kelime etmedim o nefis doygunlugun tadını cıkardım daha ızlemeden 10 vermistim ya, izledim ve karar degistirdim yıldızlı 10!!!
10 Bilgi Şafak Dugan22.12.2006 10:21
Ben bu filmini de çok beğendim Alejandro González Iñárritu%%1%nun.. dilini-kurkusunu- söylemek istediğini abartısız ama iz bırakacak şekilde şöyleyişini; konularını; göndermelerini; oyuncu seçimini vs..herseyini begeniyorum.. O KADAR!
8 Özgür18.12.2006 09:40
Film kurgu ve senaryo olarak gayet dikkat çekici.Cate Blancheet gerçekten iyi bir oyuncu,Brad Pitt%%1%in oyunculuğu ise kimi yerlerde aşırıya kaçıyor.Doğu kültürünün kim yerlerde aşağılandığı görülüyor,fakat sonuna doğru doğu insanın ne kadar yardımsever ve tok gözlü olduğu gösterilerek bu kötü davranış telafi ediliyor.
10 tülay burcu17.12.2006 12:35
bence harika...gereksiz yere filmden anlamayan insanların yaptığı yorumlara aldanmayın...hangi adam çıkıpta bi çok kültürü bu kadar bağlantılı ve içten bi şekilde vizyona koymuştur ki...oyuncuların gerçekten çok profesyonelce oynamaları...ve olayların birbirleriyle bağlantılarının harika olması yetiyo...ha tamam bi kaç sahne ciddi ciddi cinsellik içeriyo ve dünyanın merkezi japonyanın o iğrenç yönünü gösteriyo...benim çevremdekiler filmi pek beğenmedi...ama katılmıyorum....tek kelimeyle insanlığı doğuyu batıyı anlıyosunuz...gitmenizi öneririm...eğer bilinçli ve kültürel bi insansanız kaçırmayın...
0 muge17.12.2006 01:11
filmi herkes cok begendiğini söylüyor ama bence doğu kültürünü asagılayan yanları var (hemde fazlaca) bende asklar ve köpekleri , 21 gramı cok begendım ama bu fılm kötü...ayrıca fılm cok gereksiz sahneler ve yersiz uzatmalarla dolu....
10 16.12.2006 11:47
harika bi film.. diğer toplumlara göndermeler var ve gerçekler ele alınmış çookk beğendim.. bütün sahenlerde gerekliydi...!!! ( filmi anlamak için)
7 ENDER16.12.2006 11:18
..crash daha iyi kurgulanmıştı bence....film bence aptallık yapanlarla yapmayanların sonuçlarının nerelere kadar gideceğini gösteren bir örnek...
10 Gaspadin13.12.2006 05:41
Hayatım boyunca izlediğim en iyi film. Büyülendim. Biz de sinemanin neden olmadigini anlamak icin bu sitedeki izleyici goruslerini okumak yeterli. Bu filmi anlamak icin olgunluk gerektigini dusunmuyorum ama Turkiye de bu filmi biraz anlayana da entellektuel diyecegiz galiba.
0 ekmek08.12.2006 07:53
ya ben de pek beğendim diyemem ama benim demek istediğim başka bişi. filmde kadının vurulma sahnesinde çocuklar otobüsün sağından ateş ediyo ama kadın otobüsün sol tarafında oturuyo yanlışlık yapmışlar
4 nihal08.12.2006 09:19
Bence filmin genel olarak konusu güzeldi.Ama gereksiz bir sürü sahnesi vardı.Özellikle Japon kızın olduğu sahneler çok saçmaydı.Filmi bu yüzden fazla beğenmedim.Sırf olaylar birbirine bağlansın diye saçma sapan bir sürü yer izledik.
10 slatgi07.12.2006 10:24
..::Alejandro González Iñárritu::..Bu isimi gördüğünüz yerde durmak ve düşünmek gerekiyor.Filmi beğenmemek gibi bir lüks düşünemiyorum.Vizyondaki iyi filmler arasında ilk sırada geliyor.Filmi çözmeye çalışmayın sadece izleyin çözüm olayını en sonunda yaparsınız.İyi seyirler...
5 adem deliaslan07.12.2006 03:07
Film açıkçası o kadar sürükleyici değildi ve sadece bir kaç yaşamı birbirine bağlayan noktayı dile getirmişler. Birde Amerika%%1%nın gerçek yüzü vardı yani egoları...
10 dr.ham06.12.2006 10:16
bu yönetmenin filmleri harika. adam düşündürüyo... diğer filmlerini de izleyin %%1%21 gram%%1% %%1%paramparça aşklar ve köpekler%%1%
10 hilal06.12.2006 07:41
fikir zıtlıkları normalde hoşuma gider.çokseslilik iyi bir şey şu kızgın anıma denk geldi belki ama filmi beğenmeyenlere anlam veremiyorum ya.en çok nelerden etkilendiğimi bile yazmak istemiyorum.kesinlikle mükemmeldi.beğenmeyenler ne bekliyordu çok merak ediyorum.japon kızın sahnelerinin iğrençliinden filmi izleyemeyenler olmuş.harbiden olay bu mudur yani.zaten ne zaman düzgün bir esere bok atmadınız ki..hadi kalın sağlıcaknan
8 nazım06.12.2006 06:43
güzel bi film..japonya bölümü olmasada bişey değişmezdi belkide...teknolojinin ve paranın dünyayı küçültmesi pek birşey ifade etmiyor çünkü gelir dağılımındaki bu korkunç uçurum varken hiç kimse gerçekten güvende olduğunu düşünmesin...ha ,bunlardan banane ,ben filmden sıkıldım derseniz....casino royal vizyonda hala ..gerçekten güzel..
0 aliye06.12.2006 06:09
insan bir filmde bu kadar sıkılabilir.böyle birşey görmedim.baştan sona hiçbirşey olmadı.kesinlikle tavsiye etmiyorum acayippp sıkıcı
10 ÖNER DEMİROLUK04.12.2006 04:21
nefis bir kurgu....olağanüstü..bu kadar boş filmin arasında ilaç gibi geldi.
10 makbule alaşahan03.12.2006 02:03
filmden çok etkilendim.dinlemenin insan yaşamındaki önemini anlatan oldukça başarılı bir film
0 SONGUL YILDIRIM03.12.2006 02:25
Hayatımda boyle kotu fılm gormedım.ınsanlar nasıl degerlendrıyor anlamadım.merak edıyorum fılmn sonuna kadar nasıl ızledıklerını sahsen sonunu artık merak bıle etmedım....yazık bu fılme!
0 Mehtap02.12.2006 09:30
Yönetmenin daha önceki paramparça, aşklar ve köpekler ile 21 gram filmlerini bildiğim için bu filme gittim. Ama bu filmle yönetmenin zirve yaptığını düşünüyorum. O kadar iyiydi ki, Fas'ta, Meksika'da ve Tokyo'da olabiliyordunuz. Hele o Brat Pitt'e yardımcı olan Fas'lı ile ayrılırkenki sarılış anlarında hiç birşey söylemeye gerek kalmayacak kadar söze gerek kalmamıştı. Mükemmel bir film. Haa ama siz Hollyvood filmlerine gider gibi gidecekseniz izlemeyin. Size göre değil. Tıpkı 1-2 oylama yapanlar gibi kalırsınız. Ve paraya yazık der geçersiniz. Filmden anlayanların kaçırmaması gereken bir film ve muhakkak arşivimde yer alacaktır. Hele de devamı çekilirse mükemmel bir baş yapıt olacaktır eminim. 206 Cannes film festivalinde en iyi yönetmen ödülünü fazlasıyla hak etmiş. Söylenecek bişiy yok, harika bir film.
10 eftalya01.12.2006 07:25
Babilin hikayesini bilmeyen için yüzeysel kalabilecek ama bilen için harika bağlntıları olan bir film.Babil kulesi efsanesiyle doğrudan ilişkilendirilmiş.Filmde 5 ayrı dilin kullanılmasıda bunun kanıtı bence.Filmin sonu ise bu hikayenin en can alıcı noktası.Sonunu anlamayan arkadaşlar bence filmin adının neden babil olduğunu bir düşünsünler ve babil kulesinin hikayesini okusunlar. Kurgu ve konuların işlenii süper bence oyuncular öne çıkarılmamış.Filmin temposu hiç düşmüyor ve sondaki mesaj harika.
9 yesim toklu01.12.2006 12:34
herkesn izlemesi gereken bi film .İzlerken hem izleyiciye keyif veren hem de düşündüren yer yer üzen bi film.
7 Kamil Erdoğan29.11.2006 10:22
Bence de Japon baba-kızın hikayesi bütünden oldukça kopuk, ve bağlantı çok basit yapılmış. Ancak filmde en etkilendiğim sahneler Japon kızın hikayesinde oldu. Filmi izlemeyenler olduğundan daha fazla detaya girmek ayıp oşur. Görülmesi gereken filmlerden.
0 ilke akis28.11.2006 11:28
oldukca iyiydi fakat birçok hayatın birarada verilmesi sanki bir kopukluk yaratıyor.japon baba kızın hayatı baslıbasına bir film olabilirdi.azar azar her hayata girilmiş ama tam anlamıyla baglanamamış sonu tatmin edici gelmedi.yine de keyifliydi.
8 ALİ SAVAS28.11.2006 01:59
bence bazı klişeler yıkılmalı fakat yine de izlemeye değer harikulade bir film
10 carry26.11.2006 07:23
buraya yorum yazanların yaş ve eğitim durumlarının belirtilmesi gerkiyor. bir filmi eleştirmek herkesin harcı değil çünkü. okuyanlara tavsiyem, buradaki yorumlarları dikkate alıp filmi izleyip izlememeye karar vermemesi.
1 deniz26.11.2006 02:13
bence çok İĞRENÇ bi filmdi bu filmi çekmeleri hata olmuş brad pitti de harcamışlar filmde yazık olmuş..beğenenlernde ne anladığını merak ediyorm hiçbir konusu yok böle fimlerle msj verseler ne olur..sıkıcı ve çok sıkıcı bir filmdi salondan çıkan herkes resmen isyan etti.hele o japon kızın davranışları insan anca bu kadar ... meraklısı olur..film hiçbir msj%%1%ı içermiyor tek kelimeyle BERBATTI
1 nonwoven26.11.2006 12:36
elimde olsa koca bir sıfır verırım bu filme..hatta sülalce öle dusunuyoruz.hiç öle sanat manat ayagına yatmayın filmde hiç bır sonuc monuç,mesaj falan yok..o filme verecegınız parayı bir fakıre verın daha cok hayır işlersiniz.tam anlamıyla İĞRENÇ BİR FİLM.o kadar iğrenç ki filmin baş rol oyumcusu brad pitt bile sahnelerden kacıyor..cok az gosukuyor.SANAT MANAT YOK İĞRENÇ SAKIN GİTMEYİN.!!BENCE BU FİLME SANAT DIYEN INSANLAR SANATTAN HİÇBİŞEY ANLAMIYOR!!!
10 ayşegül doluel26.11.2006 11:29
filmi inanılmaz beğendim.oyuncular sahneler mekanlar çok etkileyiciydi.ayrıca içerisinde çok mesaj var anlayan insanlara..
10 bilge24.11.2006 11:16
muhtesem bir film.kacirmayin. goruntuler,kurgu ve senoryo cok basarili.. sanat severler kacirmasin..
3 pelin24.11.2006 07:10
hersey iyi de babil le ne ilgisi var filmin onu merak ettim
8 naz24.11.2006 05:23
Bence çok etkileyici bir filmdi. Ayrı ayrı yaşamları dengeli bir biçimde harmanlamışlar. B. Pitt her zamanki gibi iyidi, ama biraz yaşlanmış mıdır nedir,dede gibi görünüyordu. Bunun dışında insan bazı sahnelerde ağlamak istiyor, bazı sahnelerde hayatın gerçeklerini görmek insanın burnunun direğini sızlatıyor.
10 serpil24.11.2006 02:24
enfes bir film, çok etkilendim, çok güzel bir kesit alınmış hayattan
10 baharbalci23.11.2006 04:34
harikaa bir film gercekten cok basarılı olmus gerci brad pitt in oynadıgı hangı fılm kotu olmuski : )))
1 funda21.11.2006 08:09
Sevda sağol ben de merak edip yorumları okumaktaydım.Acaba ben mi anlamadım filmi çok sıkıldım derken yalnız olmadığımı gördüm.Gerçekten çok kötü sıkıcı sıkıcı sıkıcı
10 jhgh21.11.2006 02:23
Alejandro Iñárritu yine yapmış en güzelini. izlemeye doymadım. tekrar izledim. izlenesi film.
7 elif ve koray21.11.2006 02:17
bir amerikalı her yerde amerikalıdır...çünkü o AMERİKALIDİR
10 cinemall21.11.2006 01:21
Son zamanlarda izlediğim en iyi filmleren biri... o karanlık sinema salonunda kendinizle başbaşa kalıp bir yandan film izleyip diğer yandan kendinizi ve etrafınızdakileri ve etrafınizda yaşananları sorgulama fırsatı bulacağınız bir yapıt.. belkide şimdiye kadar cesaret edemediğniz bir özeleştiri yapma fırsatı... bakıpta görmediğimiz ama belkide görüpte ihmal ettiğimiz, vurdumduymaz olduğumuz hadiselerin nasılda insan hayatı üzerinde ciddi etkilerin yaratıığını göreceksiniz.. Birbirinden bağımsız hayatların ortak yönleri, ve birbirlerini nasılda takip ettiğini göreceksiniz.. eğer filmi izlemişte ve hala anlamadım diyenler varsa defalarca anlayana kadar seyretsin..
8 seyhan20.11.2006 07:12
güzel bir filmdi. hasızlık etmeyin. meksikalı bir yönetmen ve muazzam bir amerika eleştirisi vardı. özellikle de fas görüntüleri ve meksika çölünde ki çaresizlik çok iyi verilmiş. dünyanın farklı kıtalarında aynı çaresizlikte çırpınan insanlar. bir tek japon kız biraz gereksizdi ve film ekseninden kopuktu. müziklerde çok iyiydi.
1 ^^sevda^^20.11.2006 02:21
ya arkadaşlar fikrime katılır veya katılmazsınız o sizin bileceginiz iş amainanınki berbat ötesi bir film.Ama paranız çok ve eğer onu boş şeylerle harcamak istiyorsanız gidebilirsiniz tabi.ayrıca ben brad pitt hastasıyım bu filmde nasıl oynamış anlayamadım valla anladığım sadece şu sadece karizmayı bu filmde oynayarak fena çizdiği.ayrıca filmde konu die bişe yok o bazıları anlayamaz diyen kişiler ne anlamış çok merak ediyorum.acaba aynı filmimi izlemişiz???Ha buarada porno izlemek isteyenler gidebilir.Bolca açık sahne içeriyor...(bu 1 puanda brad pitt için)
0 betul reyhan19.11.2006 04:15
henüz filmi izlemedim.. o yüzden yorum yapmak yerine yapılmıs yorumları okumaya nıyetlıydım.. yonetmenın dıger fılmlerını bılenler nasıl bır fılmle karsılasacagınıı tahmın edebılırler.. sıradan bır fılm beklentısınde olanların hayal kırıklıgına ugramıs olması bence normaldır... yınede de %%1%ılgınc%%1% bır fılm oldugunu tahmın edıorm...
8 yakup sami19.11.2006 12:59
Malesef üzülerek görmekteyimki halen filmde verilmek anlatılmak istenen nedir tam olarak kafa yormamaış arkadaşlar ve bir kısım kalem yallamış gecinen ve buraya yorum yazarak beğenmediklerini ifade edenler filme yada hayata bence kayıtsız ve kafa yormak istemeyen kişiler sanırım.Evet bu filmde öyle basit fantaziler yok ucuz komedi yada dramlarda ama kaç sahnede amarikan yada gelişmiş denen toplumlardaki bencillik,toplumdan kopma bir arada gibi olupta en ufak bir sıkıntıda komsularını arkadaşlarını yolculuk dostlarını nasıl terk ettiklerini.En ufak sıkıntıda bir arkadaşlarını yada bir insanı nasıl hemen terk ettiklerini buna karsılıkta devlet istediği kadar güçlü olsun bireyini korusun ama devleti toplumu teşkil eden o bireylerin nasıl bencil ve cıkarcı oldukalrını yönetmen gözümüze sokuyor ama göremi,yoruz aynı zamanda devletin aciz ama toplumun yardım sever olmasını en azından anlatan bir film bunuda fas toprakları gibi ekonomik geri kalmış topraklarda irdeliyor. Kalabalımk ve zengin ülkelerdeki yalnızlık nediir onu anlatıyor. Yani devlet kuvvetli olavbilir ama bireyler zayıf arkadaşlar.
0 YESIM19.11.2006 12:52
`Paranizi bosa harcamayin` yorumlarina hic katilmiyorum. Kesin farkli oldugunu goreceksiniz, belki benim kadar cok sevmeyebilirsiniz normal ama bence zevkleri cok farkli insanlar bile gormeli cok farkli seyler var icinde ... Iyi is olmus bence. Sevgiler
10 yesim19.11.2006 12:50
SEVMEMIS OLMANIZI ANLIYORUM ZEVK MESELESI CUNKU AMA BASIT OLDUGUNU SOYLEMEKLE BENCE KESIN YANILIYORSUNUZ.
10 yesim19.11.2006 12:47
Cherry nin yorumlarina katiliyorum ayrica.
10 yesim 19.11.2006 12:45
Ben kolay kolay film begenen biri degilim. Ama bu filmden etkilendim cidden iyi olmus. Ince dusunmek gerektiriyor, iletisim hatasindan dogan problemler, kultur farklari, onyargilarimiz... Filmde sahneler cok iyi olmus, cidden filmin icinde oluyorsunuz sanki. Bence gormek gerek. Cok farkli.
8 Bilal Metehan ÇALIŞ18.11.2006 10:07
Inarritu%%1% nun filmleri böyledir bilen bilir. Ya seversin ya sevmezsin. Ortası olmaz. Tıpkı Tarantino%%1% nun filmleri gibi. Yorumlara bakıyorum saygı duyarak. Fakat bir konuda haksızlık edildiğini düşünüyorum %%2%Gitmeyin, paranıza zamanınıza yazık%%2% diyerek. Bırakın giden gitsin. Tabiki zevkler ve renkler tartışılmaz ama bu yönetmenin ve bu senaristin de birer seyirci kitlesi olduğunu unutmamak gerek. Filme gelince; uzun zamandır beklediğim bir filmdi. Beklediğim gibi bir film olduğunu söylemeliyim. Filmi seyrederken kameranın kullanıldığını anlamıyorsunuz bile. Geçişler harika olmuş tam yerli yerinde. Film bu anlamda beni tatmin etti. Eminim bu tarz filmleri sevenler de beklediğini almıştır filmden...
7 Hakan Önaçan18.11.2006 09:59
Çaresizliği çok güzel anlatan bir film. Üstelik aynı anda dünyanın değişik yerlerindeki değişik kültürlerde bir olayın yansımasını gösteriyor. Bu arada Meksika düğün gelenkleri ile bizdeki benzerliğe dikkatinizi çekmek isterim..
10 zeynep17.11.2006 07:45
dramatik fir film çok güzel herkes anlamaz
1 musi musti17.11.2006 06:58
tek kelimeyle berbat
0 hasan yılmaz17.11.2006 02:36
sayın akif çetin bu millet anlamıyor bi sen anlıyosun değil mi... hiç mi hikayesi birbirine bağlanan film görmedin bunun kadar alakasız olanı var mı allah aşkına gitmeyiin paranızı daha iyilerine harcayın
1 fikri göztepe17.11.2006 02:31
arkadaşlarımı bu filme götürdüm..şimdi suratlarına bakamıyorum....çok kötüydü....
2 dilara17.11.2006 10:33
ya bu kafa yorup yoramamakla ilgili değil ki bu film iyi denilebilecek bir film değil...hala gitmemiş olanlar aman ha puanlara aldanıp gitme gafletinde bulunmasınlar değmez ya...
10 akif çetin16.11.2006 11:44
bu seviyesiz yoruları talihsiz birer hata olarak kabul ediyorum bizim milletimiz böle filmlerden anlamaz kızlar olcak yada komiklik olcak anca o kadar kafa yormaya gelince ya sıkılırlar yada basit derler hemen film süper bence hikayelerin birbirine bağlanması cok güzeldi bence oyunculuklar da süperdi coğu duyguyu bana göre izleyiciyede yasattılar bu kadr yeter
1 ali doğan16.11.2006 02:02
çok basit bir film. brad pitt ile filmi güzel olmasa da güzel göstermeye çalışmışlar.
4 derya16.11.2006 11:22
brad piit sırf bilindik bi isim olsunda insanları çekelm diye konmuş! idare eder bir filmdi.ya aslında ben sevmedim belkide gerçekten okdar yoğun düşünemiyorumdur.. ne aman silahlanmaya hayır amerikelı çocuklar korkuyor.. peeeh!!! şu bush büstü çnünde tapınan misyoner kaplarında eğitilen amerikalı çocuklar yok sanki bi meksikalılar kötü bi fastaki çocuklar kötüü üüf sevmedim ben gimeyin.. puanıda brad var diye verdim:)
6 AHSEN BEN15.11.2006 09:07
değişikti.. ama çok da güzel bi senaryo değildi..izlenebilir ama aman aman illaki denemezzzzzzzzzz
8 Cherry15.11.2006 01:08
Bu film maalesef bizim halkımız kaldırabileceği türden bir filme değil.içinde bol küfür olan filmleri %%1%%%1%komik%%1%%%1% kabul eden ya da iki öpüşme sahnesini olağan abazalığa vuranlar bu filmi size tavsiye etmiyorum.çünkü bizler yüzeysel ve kafamızı yormayacağımız çerez kıvamında filmleri sevdiğimiz için bu film bizim halkımıza çoooook ağır gelebilir. Bana göre film gayet başarılıydı.Hele ki ülkeler arası politik süreçlerin yanında insan hayatının ne kadar da ucuz olduğunu yeniden görmek için bu film bulunmaz bi fırsat. Fas%%1%taki sahnelerdeki oyuncuların aslında o köyde gerçekten yaşayan insanların olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım,bence oyunculukları muhteşemdi. Tek hoşuma gitmeyen yan ise filmin çekiliş itibariyle 21 grama tıpatıp benzemesidir.
4 şirin nukol14.11.2006 11:13
bu kadar basit flim izledim bööööööylesini görmedim iğrencti
10 fisfis14.11.2006 08:00
çok seksi olmuş
6 aydın emre14.11.2006 12:30
filmi kurtaran pitt oluyor yoksa filimde dendiği gibi bağlantı olayı falan yok tamamen işte efendim nedir bir araya getirmek neyse tavsiye etmiyorum
2 gokhan ka13.11.2006 06:18
gercekten izledigim en sacma fılmlerden bırı.hatta daa kotusunu ızledım mı acaba?ya nası seversınız bu fılmı kardesım cok kel alaka yerler var.ve senaryosa cok basıt.acayıp sıkıldım fılmde,hayatımda ılk defa bırakıp cıkacaktım fılmı...sadece brad pitt icin 2 puan verdım yanı
8 şule akgül13.11.2006 04:09
bence en iyi yönetmen ödülünü hakeden bi film..sahneler ayrıntılar müzik harikaydı.zor olanı başarmış yönetmen.farklı kültürleri birarada kurgulamak..bide düğün çok güzeldi..gerçek dünyayla ilgilenmeyenler gitmesin....
8 devrim13.11.2006 09:18
ben filme dun gittim bence super bir film kısacası muhtesem
2 yorumcu13.11.2006 09:00
yalnızlık, iletişimsizlik, kendini ifade edememe ve onyargılar üzerine kurulu bir film. meksika%%1%lı bir yönetmen olan alejandro gonzales inarritu%%1%nun gözünden meksika-amerika sınırı, fas-amerika ilişkileri, ve iletişim dünyasının büyük öncüsü olan japonya%%1%da bir genç kızın kendi içinde kayboluşunu izliyoruz. Fakat yorumlari okuyunca %%2%acaba ben baska bi film mi seyrettim%%2% diye dusunmedim de degil. hayatim boyunca seyrettigim en kotu 10 film arasina baliklama bir giris yapti babel... sevmediginiz arkadaslariniz, dusmanlariniz varsa bu filmi ovun. ovun ki gidip hayatlarinin 2 saati zehir olsun onlara.
3 akın özcan12.11.2006 04:08
olayların hepsıne tamam dedık farklı ınsanları perdeye sunmuslar.fakat anlamadıgım konu bı kızın cınsel sorunlarının bu fılmde yer alması oldukça saçma geldi bana.açıkcası pek begenemedim
9 ali tamer12.11.2006 12:14
gerçekten sıkıcı olamayan bir film. 3 ayrı kıt%%1%a da 3 ayrı kültür ve yaşantı tarzı. hepsi bir arada ve duygusal bir anlatımla. güzel film
10 erkmen palaz11.11.2006 10:47
ben filme bugun gittim bence cok süper bir film konusu da bence güzeldi zaten brad in oynadığı her film güzel olur
10 YÜCE KUMCU11.11.2006 05:33
Uzun olmasına karşın sıkılmadan izlenebilen ustaca bir yapım. Herşeye rağmen Müslümanların yardım için karşılıksız, ellerinden geleni yapmaya çalışmalarının tersine, Amerikalı turistlerin can derdindeki bencillikleri dikkatten kaçmamalı. Çok dozunda politik ögelerin de bulunduğu güzel bir yapım.
9 izel11.11.2006 11:23
gitmedim ama resimlerinden beli dramalı olduğu
10 ramazan yıldız11.11.2006 10:03
mutlaka izleyin diyorum bennnn..süper bi film...innaritu filmleri gerçekten harikaaa