Veda

Atatürk ve Salih Bozok’un Selânik’te çocuklukta başlayan arkadaşlıkları önce silâh arkadaşlığına, sonrasında cumhuriyetle birlikte aynı ideallerin peşinde yürüyen yarım asırlık dostluğa ve ölene kadar süren kardeşliğe dönüştü. Veda, Salih Bozok’un anlatımıyla, bu dostluğun, Atatürk’ün hayatının dönüm noktalarının, vatanı kurtarmak için ölüme meydan okuyan bir kuşağın komutanının hikâyesi.

Veda Fragmanı

Bilgiler

Yönetmen : Zülfü Livaneli
Senaryo : Zülfü Livaneli
Oyuncular : Dolunay Soysert Ezgi Mola Sinan Tuzcu Serhat Kılıç Özge Özpirinçci Burhan Güven Fikret Kağan Olcay Bartunç Akbaba
Türü : Tarih, , , ,
Orijinal Adı : Veda
Yapımcı Firma : Kamera Film
Yapım Yılı : 2010
Yapım Ülkesi : Türkiye
Vizyon Tarihi : 26.02.2010
Dağıtıcı Firma : Tiglon Film
Yorumlar (40 yorum)
1 Abdullah Akgün 10.11.2019 08:21
Safsata safsata iğrenç
1 Hasan Chirkeef21.03.2011 11:02
berbat... daha objektif olunabilirdi,,bi iş yapacaksanız duygularınızı karıştırmayın,,ha amacınız milyonlara oynamaksa başardınız..
7 damla bilgin02.07.2010 11:57
Öncelikle Zülfü Livaneli ve filmde emeği geçen herkese teşekkür ederim. Filmi dikkatle izledim. Çok beğendim diyemem fakat kötüde olmamış. Sanki yavan kalmış, kopukluklar vardı filmde. Bir yerden bir yere geçiş olmuş, Atamızın hayatını anlatmak 1,5-2 saate sığmaz tabiki fakat daha iyisi olabilirdi. İzlenebilir bir film
10 can yalçın27.04.2010 08:07
süper ötesi bir film di tek eksikk böyle filmi anı gibi anlatmasıydı ama anlatılmaz izlenir denilebilir bir filmm herkese tavsiye ederimm filmin 1 yarı sonları ve 2 yarı cok süper ve duygusall anlatılmaz izlenirr başkentt
10 sırma sarı20.04.2010 02:03
onu kötü anlatabilecek bir film yada bir anı tanımıyorum
10 Esra Yılmaz16.04.2010 04:42
Harika bi filmdi izlerken büyük keyif aldım ara ara duygulanıp göz yaşları akıp gitti hatta filmin bitiminde ışıklar yandığında salondaki herkezin gözünde yaş vardı. Umarım böyle güzel filimlerin devamı gelir.
8 bengisu güvenbaş10.04.2010 08:22
güzel bir filimdi ama sürekli geçiş yapmış bi yerdeyken başka bir yere gitmiş
10 Asude Deniz02.04.2010 05:33
Harika bi film. Sinemaya sekiz arkadaş gittik. Çıktığımızda sekizimizinde ağlamaktan gözleri şişmişti. Gerçektende hüngür hüngür ağladım. Herşey çok güzel yansıtılmıştı. Herkes çok güzel oynamıştı. Bize gitmeyi teklif eden arkadaşımın üçüncü gidişiydi. Ve yinede çok ağladı ama gerçekten öyle yüz kez izlesem yüz kere ağlarım.
9 koray01.04.2010 02:03
film gerçekten güzel ve etkileyici....atatürkü canlandıran herkes çok başarılı ve tabiki en güçlü taraf zülfü livaneliii
10 feride güzel27.03.2010 09:56
Film gayet güzel.Atamız hakkında,fazla bilinmeyen yönlere değinilmiş.Tüm ekibe teşekkürler...Herkese tavsiye ederim...
10 burcu hatipoğlu24.03.2010 05:45
Veda..Hangi veda hüzünsüz olabilir ki .. Bir film Atatürk'ü bu kadar iyi anlatabilir. Film sayesinde bilmediğim bir çok şeyi öğrenmiş oldum. Ve gerçekten gidilmesi gereken harika bir film.!
4 mehmet şerif ilkan24.03.2010 04:40
film in insanı etkileyen bir yönü var ama sadece biraz.. bence gazi mustafa kemali filmlerle anlatmak doğru değil olmuyor işte...
5 zülfiye zeynep erdoğan23.03.2010 08:35
Daha güzel olabilirdi
10 ipek arslan21.03.2010 08:20
Veda, burada bahsedilen bazı yorumlardaki gibi başarısız ve özensiz bir film değil. Ustalıkla oynanmış ve gereken duygu verilmiş. Ayrıca bir önermesi de var ve filmden çıktığınızda size vermek istediği mesajı rahatlıkla alabiliyorsunuz. Bence bu mesajı da anlayan anladı. Türk sinemasının böyle günden güne iyiye gittiğini görmek mutluluk verici.
4 shmet karaman20.03.2010 12:51
Zülfü Livaneli'nin sinema dilini oldum olası sevmedim ve kendisini sinema konusunda başarılı bulmuyorum. Bu film de bunun bir kanıtı niteliğinde. Senaryo akıcı değil kopu kopuk oyunculuklar vasat özellikle Sinan Tuzcu çok abartılı bir oyunculuk sergilemiş. Atatürk'ün insanı yüzü yerine Atatürk ile alakası olmayan kibirli kendini beğenmiş bir insan var filmde. Gençliğini oynayan kişi de kendine güveni olmayan bir kişi izlenimi bıraktırıyor. O da bu anlamda doğru seçim değil. Bir belgeselde Atatürk'ün doğduğu yerlerdeki çocukları göstermişlerdi. Masmavi gözleri görünce insan işte Atatürk'ün çocukluğu böyle olmalı diyorsunuz ama filmdeki çocukluğunu oynayan oyuncu biraz sevimsiz duruyor sempati hissi uyandırmıyor.Hiçbir oyuncu işte bu Atatürk hissini uyandırmıyor. Filmin itinayla hazırlandığı söyleniyor ama tam tersi özensiz bir sinema dili, özensiz bir senaryo var ve en önemlisi ne anlatmak istediğini bilmeyen bir film . Film izlerken veya filmden çıktıktan sonra düşünmenizi sağlayacak bir mesajı yok filmin. Görselliği epey övülmüştü ama çok daha iyilerini birçok defa gördüm, görsellik vasatı aşamamış. Nihayetinde olmamış Sayın Zülfü Lüvaneli, sinema işi anlaşılan size göre değil. Atatürk'ü anlatamayı bu işinde altından kalkabilecek ustalara bırakmak lazım.Onu anlatmak için çok kapsamlı bir çalışma yapmak lazım. Şimdiye kadar onu hakkını vererek yansıtabilen bir tane bile film görmedim.
5 Alper GİRAY19.03.2010 04:31
malesef bu filme bu sitede bir filme vermiş olduğum en düşük puan olan 5 vermek zorundayım. filmin hayatını konu aldığı kişiye minnet duygumdan ötürü daha düşük puan vermeye elim gitmedi. film atatürkü daha önce hiç gösterilmediği kadar küçük ve aciz göstermiştir malesef. mustafa belgesel filmini eleştirenler bu filmi beğenmiş olmazlar. bilinen tarihin dışına çıkılmış. fikriye nin başı açılarak içki masasına oturtulması ve aralarındaki ilişki provakasyondur. atatürke dil uzatmak isteyeceklere malzeme vermektir. latife hanımın balkondan mustafa kemali azarlaması sahnesi sonrası kalp krizi geçirmesi hiç yakışmamış dirayetli bir lidere. aynı sahneyi aziz rutkayın atatürkü canlandırdığı trt nin cumhuriyet filmin den hatırlayalım. nerde ordaki o anda boşanmaya karar vereb adam nerde bu filmde ezik bi şekilde kalp krizi geçiren adam. çanakkale cephesinde askerin önünde onları hücüma kaldırırken göğsüne şarağnel isabet etmesi de bizlere ilkokuldan beri öğretilen tarihle çelişmiyor. benim bildiğim şepheyi gezerken düşen bir top mermisi parçasının göğsüne isabet ettiğidir. ayrıca dikkatimi çeken bişey de burada filme iyi not verenlerin atam izindeyiz atatürkçüyüz gibi yorumları. burda film eleştiriliyor mustafa kemal ve atatürkçülük değil. objektif olalım film tam bir fiyasko.
6 osge_osge17.03.2010 12:50
güzeldi fakat özel hayatı yerine başarılarından daha çok söz edilse çok çoko daha güzel bir film ortaya çıkabilirdi...
10 Deniz Turhan Hotiç16.03.2010 10:52
Yorumları okuyunca kızıyorum... Kendini Atatürk'çü sanıp da bunca emeği -sanki çok da anlarmış gibi- eleştirenler sinirlerimi bozuyor. Usta Ali Poyrazoğlu'nun söylediği gibi; 'Türkler, Türk Lirası gibidir. İçinde ATATÜRK' yoksa sahtedir'... İçinde Atatürk olan tüm eserleri saygıyla karşılıyorum. Ama VEDA'yı bir o kadar ve şiddetle tavsiye ediyorum. Müthiş bir yorum, kuvvetli oyunculuk, harikulade bir olaylar dizisi... Tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum...
5 serhat özbek15.03.2010 01:59
Bu kadar mustafa kemal Atatürkün özel hayatını girerek,milli kurtuluş hareketlerinin önüne geçmesi çok acı..Atatürkün kişiliğinin bir sanatçıya oynatılmasının bu filimnden sonra doğru olmadığını düşünüyorum.Kılık kıyafet yeniliğnin fikriye hanımın çankayada erkek misafirlerin önünde hemen açılarak hiç bayansız masaya oturtulması ve hemen eline içki kadeği alarak şerefe demesi çok talihsiz bir durum.Zübeyde hanımın baş örtüsünün altında bone takılı olması hayret edici olaylar.fikriye hanımla atatürkün nikahsız çankayada yaşam sürmesi gibi özel durumlar bu milletin istiklal mücadesin hep önünde yer almış.fikriye hanımın çankaya köşküne çıkıp evi basması latifenin onu evden attırması bana birazılya dizilerin hatırlattı malesef ..Zülfü Livaneliden böyle bir filim açıkcası beklemezdim.Bence filme gidin yanlışları görün ve eleştilerinizi ve yorumlarını yazın ki bir daha böyle olaya kalkışmasınlar.ÇOK KÖTÜ BİR FİLİMDİ BENCE..ÇOCUKLARINIZI KESİNLİKLE GÖTÜRMEYİN ATATÜRKÜ OKULDA VE ANITKABİRDEKİ ATATÜRK OLARAK TANISINLAR..
10 Mehmet Aydın14.03.2010 01:44
Zülfü Livaneli'ye hem teşekkürler hem de tebrikler sunuyoruz..Bu kadar itinayla hazırlanılmış bir yerli filme her zaman rastlanmaz.M.Kemali değişik yaşlarıında canlandıracak aktörler isabetli seçilmiş..Atatürk hakkında bugüne kadarki en doğru film..
9 fuzzy14.03.2010 01:20
Bu film üzerine inanılmaz bir provakasyon dönüyor..buradaki bazı yorumlarda da bu kokuyu alıyorsunuz. Çok güzel bir film emeği geçen herkesin eline sağlık..İvedik gibi sanat adına hiçbir şey bulamadığınız tam bir alt kültür basitliğindeki filme bile 3-4 salon ayrılan ülkemde Veda filmini küçücük salonlarda gösterime sunmak içimi acıtıyor..Sanattan para kazanmaya çalışan salon sahiplerinden beklentim daha yüksek sanırım..SONUÇ: KESİNLİKLE İZLEYİN
10 yasar yıldız13.03.2010 03:39
10 numara bır fılm olmus!!! can dundar bence bu fılmı 1000 kere ızlemelı!!! zulfu vılanelı bence emegının hakkını fazlasıyla aldı! hem fılm kesılmıs ama cd sınde tam cıkcakmıs oyle bır duyum aldım... COK DA AGLADIM!!!
3 ödemişli11.03.2010 10:48
Mustafa filmine inat olarak yapılmış.film 1923 te geçiyor ama plakalarda latin harfleri var.alfabe 1928 de kabul edildi.ayrıca ders kitaplarında milyon kere tekrar edilen konular aynen verilmiş.farklı bir bakış açısı yok.boş vaktiniz çoksa gidin ama beklenti içinde olmayın...
1 Hakan KIRBAŞ10.03.2010 03:52
Veda filmi tek kelime iğrenç ; Atatürk' ümüz ve Türk Milleti ile ilgili olarak çok ciddi hezeyanlar mevcut, Mustafa Kemal Atatürk bu kadar zarif ve incelik dışı alatılması gerçekten beni ziyadesiyle üzmüştür, veilen ana öğeler ve mesajlar gerçekliğin yanısıra gerçeğin ifade edilmesi v etarzı o kadarda handikap niteliğindedir. Sayın Livaneli ciddi manada bir özür borçlu olduğunu düşünüyorum insanlığın her alanda önderolarak grdüğü Atatürk' ü böyle ikili ilişkilerde onur zedeleyici bir tarzda resmeilmesi ve ifade edilmesini çok ciddi manada endişe verici buldum. Latife hanım' la ilişkisi ve evlilik olgularını bu kadarda basitçe esmedilemsini eleştirdim. Sayın Livaneli üstünüze mal olmayan şeylere artık girişmeyin lütfen, bendeki v ebizdeki Ata kavramını böyle incitmeye hakkınız yoktur....
10 merve06.03.2010 06:58
Filmi çok beğendim gerçekten çok başarılı Atam İzindeyiz... ayrıca çağdaş sana bu konuda katılmıyorum .. zaten Atatürk'ün nasıl biri olduğunu herkez biliyor bence filmi tekrar dikkatle izlemelisin ...
6 ali aksoy06.03.2010 01:55
film salih bozokun gözünden anlatıldığı için atatürkün özeliklerini detaylı anlatması beklenemez zaten bu bir filmdi belgesel değil.oyunculuklar müthişti bence özelikle gençlik çağını oyunu oynayan kişi çok iyi oynamıştı.Cumhuriyetin nasıl zorluklarla kurulduğu anlatılmamıştı bu eksiğiydi,filmin müzikleri çok etkileyiciydi.
5 yıldız yılmaz05.03.2010 09:00
bazı arkadaşlar iyi bazıları kötü diyor ama ben orta diyorum 10 üzerinden5 yani...çünkü ben filmin bazı bölümlerini iyi bazı bölümlerini kötü buldum ve kötü bölümleri bu atamızın filminde yakıştıramadım..bazılarınız benim gibi düşünmüyo olabilir ama ben böyle düşünüyorum..ve bu filmin yazarını ayıplıyorum
1 çağdaş04.03.2010 04:20
REZALET!! UTANÇ VERİCİ!! ama senden değil ATA'm..seni bu topluma istediği gibi aktarmak isteyen üzerinden rant sağlamaya çalışan bu kişilerden utanıyorum... film fiyaskonun ötesinde ne denir bilemiyorum..kafalarında bir ATATÜRK yapmışlar bunuda insanlara ATATÜRK bu dur demişler...dedikleri ATATÜRK içki düşkünü zevk sefa insanı..eğer müsaitse vatanı kurtarıyor..2 kadın arasında kalmış birini hastalığından dolayı elemiş kişiliksiz bir insan olarak seni aşılamışlar ATA'm bu fimle tazecik beyinlere..bu filmi izleyen kaç genç beyin senin hakkında ne düşünür umurlarında olmamış ATA'm..seni sen yapan değerlerine hiç değinmemişler ATA'm..para kazanmak uğruna kullanmaları içime nasıl işliyor bilemezsin ATA'm.. 9 milyon dolar gibi bir bütçe harcaması olmuş..ama paranın nereye gittiği belli değil ATA'm..sadece kıyafetlerlere kalmış seni anlamak ve yaşamak hatta seni hissedebilmek...seni kendinden geçmiş bakışlara teslim etmişler..etrafınada bir sürü pasif insan koymuşlar ATA'm para kazanabilmek için..sözde bu insanlar senin yolundan yürüyor ama yürüdükleri yol senin yolun değil ATA'm...anayolda hiç olamamış hayatı hep tali yol sanan zavallı kişilikler...öyle içime işledi ki bu film ATA'm acım büyük..seni hangi amaçla böyle gösteriyorlar bilemiyorum bilmekte istemiyorum..senin kongrelerinden eser yok ATA'm.. bizi biz yapan savaşların s si yok... önümüze 2 tane ağır çekimde savaş sahnesi vermişler vatan böyle kurtuldu diye..yaşamamışlar o hissiyatı hissetmek isteyenede mani olmuşlar ATA'm..SENİ ismet inönü'süz düşünmüşler ATA'm..senin inkılaplarını sinsi planmış gibi göstermeye çalışmışlar dizilerin kötü karakterlerine oynatıp ondan sonrada yeni neslin seni sevmesini sağlayacaklar hesapta.. yapamadılar ATA'm ne seni anlayabildiler ne de anlatabildiler.. filme gitmeyen arkadaşlar gitmemekle emin olun hiçbirşey kaybetmediniz...gösterdikleri ATA'mız değil..birşey kaçırmıyorsunuz merak etmeyin..
1 emregecer02.03.2010 05:35
...Büyük umutlarla beklediğimiz bu film gerçekten oLmaMıŞ.Atatürk'ün küçüklüğünü oynayan küçük sanatçıya verdiği duygudan dolayı teşekkürler...Filmin geri kalanında gördüğümüz Atatürk modeli kasıntı bir insandan ibaret kalmış.Devrimler tartışılmamış gibi, Atatürk denilince yapılmışçasına anlatılmış, ve ağırlık konulsun die Atatürk'ün tavrı ukalaca gerçekle bağdaşmadan yansıtılmış.Zübeyde hanım karakteri tiyatro dan öne geçememiş.Savaş sahneleri tam bir komedi, ülkemizi kurtaran Atatürk en önde savaşa atılıyor, böyle bir amatörlük olamaz...savaş sahneleri yönetilememiş bile.Film çekim yöntemlerindense Kamera açısı hep konusan karaktere odaklandığın sinema filmi adeta tiyatroya dönüşmüş..Bence Atatürk filmi yapıyorsan alışıla gelmiş anlatılmış şeyleri tekrar anlatma..Atatürk'ün psikolojisine girebil, örneğin; çocukluk sahnelerindeki gibi ve ailesini aradığı kampta ki gibi..Olmamış, çektin filmi izle bak olmamış diyebil ve Raf Kaldır..
5 Arif.02.03.2010 03:13
Atatürk'ü canımdan çok severim ama maalesef film gayet yavaş tempolu. Dekorlar, çekim,kıyafetler,makyajlar harika ancak tempo yok.Ayrıca madem Atatürk'ün hayatı ve Cumhuriyetimizin kuruluşu anlatılıyor çok daha çarpıcı anlatılabilirdi. Filmde bazı devrimler ile ilgili sahneler var ancak sanırsınız ki Atatürk hiç uğraşmadan mücadele etmeden uykusuz kalmadan sürekli sakin sakin dolaşırken her şey öylece kolayca oluşmuş. Neyse , Sayın Livaneli uğraşmış ,didinmiş ama bence maalesef olmamış.Yine de eline sağlık. Atatürk'ün küçüklüğünü oynayan ufaklık harika oynamış.Gençliğini oynayan sanatçı da çok başarılıydı.Saygılarımla.
10 Çağrı DENİZ02.03.2010 01:41
İzlediğim en güzel Atatürk filmiydi. Başından sonuna filmin içinde buldum kendimi. Sürekli eşimin ikazları ile kendime geldim. Bir ara o kadar kaptırmışım ki kendimi ATAM KALK O YATAKTAN diye bağırmışım. Böylesine bir dönemde başlarına gelebilecek her türlü suçlamaya rağmen böyle bir filmi yapan herkese çok teşekkür ederim. ''ATATÜRK'Ü KISKANMAK AĞRI DAĞINI KISKANMAYA BENZER.''
1 deniz01.03.2010 09:46
Bu kadar güzel ve konusu bol olan bir tarihimiz varken neden hiç bir Türk sinema sektörü bunu yapamıyor hele de Atatürk gibi harika bir kişiliğin resmi çizilemiyor sinemada. Bize ait olan tarihi bile Çağrı filimini bir yabancı çekebiliyor, düşününün paramı yok, ödenek mi yok hepsi var, çekilen bir bölümlük diziye bile ayrılan paraları düşündükçe hepsi devede kulak kalır. Eksik olan ise sadece yetenek ve olağanüstü özgün düşünce..Çok yazık
10 Hilmi Angın28.02.2010 02:14
Veda filmi, herkesin seyretmesi gereken bir film.Doğal bir anlatımı var.Filmde , İsmet İnönü ve Lozan Anlaşmasının da yer alması daha iyi olabillir di?
10 nurcan kabar28.02.2010 02:05
Değişen türkiyede içinde bulunduğumuz şartlarda Veda filminde başta Sn.Zülfü LİVANELİ olmak üzere emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. Sinema eleştirmeni değilim, siyasetçide değilim ama bütün bunları var eden halkın bir parçası birey olarak yapımdan etkilendim, çok beyendim, ve herkesin izlemesini tavsiye etmek değil gerekli diye düşünüyorum, kendimize gelmek silkelenmek adına.
1 murat gezmiş28.02.2010 12:22
filme ilk gün gittim,muhteşem bir film beklerken tam bir hayal kırıklığı yaşadım 'savaş,cephedesin yiyecek yemeği zor buluyorsun fakat aniden çıkan kocaman bir et parçası bütün içtenliği vede duygusallığı bitiriyor' senaryo yine kadınlar üzerine yapılmış halbuki Atatürk'ün anlatılacak okadar çok özelliği vardıki hiçbirini bulamadık. senaryo birbirinden kopuk. güzel olan müzik vardı diyebilirim. tam bir Atatürk filmi izleyeceğimizi umarken!!! Vatan sevgisini,vatanın nasıl kazanıldığını ve Ataürk'ü muhteşem yönleriyle anlatan bir film bekliyoruz... hala olmadı!!!
10 osman demir27.02.2010 07:43
film konusu ile akıcı güzel kimi zaman heyecan verici kimi zaman duygulu bir bütün halinde gerçekten yazan yöneten kısaca emeği geçen herkese teşekkürler
8 deniz özdemir27.02.2010 06:04
arkadaşımdan değerlendirdiğim kadarıyla güzel bir film...
10 nukhet yılmaz27.02.2010 04:53
veda güzel begendim
10 Aytaç BALCI27.02.2010 02:32
Zülfü Livaneli ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Film gerçekten çok güzel..Mevzu bahis Mustafa Kemal Atatürk ve onun hayatı olunca herşeyi bir sinema sürecine sığdırmak imkansız oluyor..Filmi izleyince sizlerde bunu göreeksiniz keşke daha uzun olsaydı diyeceğinize eminim..Oyuncular, kostümler, mekanlar ve görüntü olarak muhteşem bir film..Bir tarihin içinden çıkıyorsun film bitince..Mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum..
10 gulseren özdemir26.02.2010 07:05
Veda filmine gösterime girdiği gün (bugün) gittim,o kadar beğendim ki Zülfü Livaneli'ye Atatürk'ü kısıtlı bir süre içinde bize hemen hemen her yönü ile anlattığı için çok teşekkür ediyorum özellikle insan Atatürk tarafı çok güzel ele alınmış, yakın arkadaşı Salih Bozok'un anlatımıyla Atatürk.. çok etkilendim hemen hemen bütün filim boyunca gözyaşlarımı tutamadım.Ayrıca Balkan Göçü'nün de ilk defa sinemaya aktarılması bir başka etkileyici unsur. Filmin oyuncu kadrosu çok iyi, 4 Atatürk ve Atatürk'ün 3 kadını başarıyla canlandırılmış, Livaneli filme çok güzel de bir müzik yapmış, sizlere tavsiyem film bittikten sonra emeği geçenlerin yazıldığı yazıları da seyredin çünki o süredeki müzik harika. Sn. Livaneli sizi tebrik ediyor ve minnet duyuyorum. Vatanını ve Atatürk'ü seven herkese bu filmi görmelerini tavsiye ediyorum.