Yaşamın Kıyısında

Altı kişilik yolculuğun bir ucu Almanya Bremen’den Karadeniz’e, diğer ucu Istanbul’dan Bremen’e ulaşır. Öykünün iki bölümü paralel olarak gelişirken her birindeki üçer kahramanın yolları, ara sıra kesişse de, öykülerdeki kahramanlar arasında temas yaşanmamaktadır. Ancak her bölümdeki bir kişinin ölümü, kaçınılmaz bir şekilde birbirine bağlanmış kaderleri bir araya getirir.

Yaşamın Kıyısında Fragmanı

Bilgiler

Yönetmen : Fatih Akın
Senaryo : Fatih Akın
Oyuncular : Tuncel Kurtiz Erkan Can Hanna Schygulla Nurgül Yeşilçay Güven Kıraç Patrycia Ziolkowska Nejat İşler Nursel Köse Baki Davrak Yelda Reynauld Şevval Sam
Türü : Drama, , ,
Orijinal Adı : Yaşamın Kıyısında
Yapımcı Firma : Corazon Film / Anka Film
Yapım Yılı : 2006
Yapım Ülkesi : Almanya, Türkiye
Vizyon Tarihi : 26.10.2007
Dağıtıcı Firma : Medyavizyon
Yorumlar (97 yorum)
0 Halil Emre Mumcu26.11.2018 03:02
Gerçekten de Filyos detayı önemli... Feci biçimde gözden kaçmış...
9 _ilke_11.02.2009 07:54
güzel bir filmdi. raslantılarla gelişen ilginç bir öyküsü var. raslantıların insan hayatında bazen ne kadar önemli olduğunu, yaşamına nasıl yön verdiğini bir kez daha anlamış oldum
10 tuba güler07.09.2008 10:31
su ana kadar izlediğim türk filmleri içerisindeki en güzel film olduğuna inanıyorum.farklı açılardan bize lanse edilen sahneler cok quzel.asıl ilgimi çekense pek çok konuyu olayı barındırıyo olması.bana kalırsa siz gittiğiniz diğer türk filmlerinin parasına acıyın!!!
7 burcın09.07.2008 03:56
olayların hem rastlantısal olup hem o kadar bağlantılı olması tersten başa anlatması çok güzel,sonunda noldu şimdi dedim ama 2. izleyince tam oturdu değişik bi film genel deil
8 fazlı üstüjndağ17.06.2008 02:08
bu film güzeldi fatih akın yine güzel bir film yapmış fakatt filmde gereksiz yere sahneler vardı lezbiyenlerr baştaki adam ve hayat kadını... vs oraları hariç konu mükemmel tasarlanmış ben sevdim filmi güzel başarılı yapım bence ama dediğim gibi filmi taktığımda sıkıldım başlarda ama sonradan akıcı bir film diğerlerinden iyi yine
10 ali benzer07.04.2008 11:25
bu filmi kesinlikle beğendim türkiyenin gurur duyması gereken bir yönetmeni bence fatih akın ama görüyorumki bazı arkadaşlarımız film için kötü yorumlar yapmış onları anlıyorum onlara recep ivedik gibi filmler lazım ülkemizi filmleriyle avrupaya tanıtan festivallerde ödüller alan bir yönetmenin bu filmiyle sadece alkış alması lazım
1 moryel24.01.2008 07:14
ne saçma bi filmdi ya, sinemada film bitince herkes birbirine baktı. hiç mi bişey olmaz bi filmdee halk gününde gittim ama yinede werdiğim paraya acıdım sakına gitmeyinnn
5 ceyhan karahan07.01.2008 03:05
ilginç bir film. olaylar çok rastlantısal ve Fatih Akın'ın tarzı belli oldu.gurbetçiler...daha iyi bir bekliyordum açıkçası...yine de saygılar
1 ece07.12.2007 07:39
çok kötü bir film küfürler lezbiyen ilişkiler saçma sapan olaylar nesini beğendiniz anlamadım vakit kaybı sadece nurgül yeşilçayı da bu filmde böyle bir karakterle beklemiyodum
8 Ar Nold06.12.2007 03:33
Egsoz dumanının hakim oldugu sokaklardan birden kendimi sinem salonunda buldum. Beklentilerimin otesinde bir filim. Akıcı, sıkılmadan izlenilen, ekmege kolay suruluyor, teknolojiyi takip et bırak dandik isleri mesajlarından uzak bir filim. Gurbet o kadar acık ki muhabbeti olmayan, PG-13 turunden bir filim.
5 çağdaş ceyhan03.12.2007 02:50
fatih akının sinemaya bakısını en teresan buluyorum keza hikayelerınıde.filmin sonunu size bırakması ve fılme sondan baslayarak anlatması ılgınc geldı bana.fena sayılmazdı
1 Lütfü Çıtıroğlu30.11.2007 12:08
Fatih Akın kendine özgü bir film çekmiş, onu anlayabiliyorum ve fakat bu film'e olduğundan çok anlam yüklemeye çalışan eleştirmenleri hiç anlayamıyorum raslantıların böylesi kesişen hayatlar çelişkiler tutarsızlıklar tamam da istanbul'dan trabzon'a uzanan yol filyos'tan geçmez
8 ruzgar ayder28.11.2007 02:38
klasik türk filmi bekleyenler için kötü olabilir.yabancı bir film olsaydı kesin herkes harika derdi.yerli ya illaki bir yerinde bir kusur bulunacak.bence harika bir film.nurgül yeşilçay kendini bir kez daha aşmış ve türk sinemasının gelecek yıllarda en üst düzeyine çıkacak bir yıldız ve sinemamızda eskiden denilen tabirle yıldızı parlayacak ve bizi aydınlatacak bir ışık olacak.çok iyiydi.kimsenin kolay kolay kabullenemeyeceği derecede cesaret örneği gösterecek lezbiyen ilişkiye girmesi ben her rolün altından kalkarımın en büyük kanıtı.hayatlarımız farklı olsada,aşık olsakta,anne baba olsakta kısaca ne kadar yaşarsak yaşayalım hey hayat,ölüm bir yerde seni kucağına alacak ve sarmalayacak.ölüm konusunu bu kadar güzel anlatan bir film daha yapılamaz gibime geliyor.farklı insanların bir noktada buluşması ve ölümü tatması film bu ya daha nasıl anlatılabilir.
6 ayse gül27.11.2007 07:54
tamm senaryo güzel ama insan biraz daha fazla şeyler bekliyor film bittiğinde sanki asıl konuya girmemiş gibi hissettim kendimi yani bu film burda bitmemeli mutlaka mütiş bişeyler bekliyo bizi diye söylendim ama nafile:))bitmiş...fena değil kısacası.
8 hadi kuranlıoğlu26.11.2007 09:37
Performanslar çok inandırıcı Ali’nin gittiği genelevde birlikte olacağı Türk fahişe, Ali’nin oğlu, Ayten’in Almanya’ya kaçak girdikten sonra aşık olduğu Lotte ve onun annesi filmin hayatları kesişen altı karakterini tamamlıyor. Bu kesişme ebeveyn-çocuk ilişkileri ekseninde filmin duygusal yapısını inşa ediyor. Karakter oluşumu son derece başarılı, altısı da filmdeki işlevlerine göre doğru işlenmiş. İyi bir senaryodan iyi bir film çıkacağının garantisi yoktur elbette ama ne kadar yararı olduğunu “Yaşamın Kıyısında” ve yazarını bulan altı karakteri kanıtlıyor. Oyuncuların isabetle seçilmesi ve çok inandırıcı performanslar vermeleri de filmin başarısını destekliyor. Fatih Akın akılcı biçimde planladığı kariyerinde “Yaşamın Kıyısında” ile kendinden emin bir adım daha atıyor. Cılız 1 Mayıs eylemi, Avrupa’da Fransız Devrimi’nden bu yana en önemli toplumsal dinamik olduğu halde artık miadı dolmuş sol düşünceyi, İstanbul’daki silahlı, kanlı çatışma ise bir türlü taşları yerine oturmamış, toplumsal mücadelesini hakiki bir siyasi zemine oturtamamış Türk solunu net biçimde tanımlıyor. Bu politik çerçeve incelikle filmin rastlantı sonucu kurulan insan ilişkilerini de belirliyor. filim güzel tam istediğim tarzda ...
1 zuhal24.11.2007 11:00
gerçekten çok kötü bir filmdi annemle ve arkadaşımla gittik yarısında çıktık rezil bir film kimseye tavsiye etmiyorum vakit kaybı
10 halil emre mumcu23.11.2007 06:59
Lütfen yalansız anlatıma biraz daha saygı.Kimi insanlar kurdukları akıl dışı fantezilerin onaylanmasını bekleyebiliyorken,dünya gerçeklerini çıplak olarak ortaya koyan ve bunu yaparken de yeterli kurgusal özeni göstermiş bir yönetmenin bu tarz yergilerden fazlasını hakettiğini savlıyorum.Daha iyisi için,lütfen daha yapıcı eleştiriler sunun,karalamak marifet değil.İfade özgürlüğüne olanak tanıyın.
10 Canan YILDIZ 21.11.2007 02:25
Yorumlara baktığımda hiç şaşırmadım, ya çok beğenilmiş ya hiç beğenilmemiş. Çok uç noktada bir film bu yüzden ya çok beğenilecekti ya hiç!! Ben çok beğendim,filmde verilen mesajlar çok iyi. Her ne kadar bazı sahnelerinden dolayı çocuklar için uygun görülmüyor olsada,bu filme kesinlikle yetişme çağındaki (+13) çocuklar mutlaka götürülmeli. Hayatta neler oluyor dedirtecek bir film, kazaara nasıl canından olursun,arkadaşının yüreğinin iyi olması yeterli değil nasıl bir çevreden geldiği çok önemli çünki farkında olmadan kendini çamurun içinde bulabilirsin,hayat pamuk ipliğine bağlı vs... vs... . Ayrıca yönetmeninin kişisel görüşleri yüzünden filmi beğenmeyenlere hayret ediyorum!!! düşünce yapısı ters gelebilir ok ama sırf bu yüzden filmine kötü demek çok cahilce. Nurgül YEŞİLÇAY'a gelince.... oyunculuğu her zaman 10 numara zaten. KISACASI KAÇIRILMAMALI , AKILDA KALACAK BİR FİLM .
0 hehehee20.11.2007 05:53
Bazı çok bilmişler entel dantel yorumlar yapmışlar Bana göre kötüydü kötüydü kötüydü Tamamen vakit kaybı Bilgi birikimi olanlara duyrulur:)
10 gamze20.11.2007 03:15
bir filmden anlamak için yeteri kadar bilgiye birikime sahip olmak gerekir. bence bu filme kötü diyenlerin bilgisi, birikimi,seyirciliği kötü. filmden anlayan herkesin bu filmi kaçırmamasını tavsiye ederim. yeni eleştirilerde görüşmek üzere.
8 devran19.11.2007 05:35
Film Nurgül Yeşilçay'a rağmen çok güzeldi.Hayatta kıyısında kaldığımız ve kılpayı kaçırdığımız neler var acaba? İçerden bakan bir film...
1 mustafa aydoğan19.11.2007 01:58
ya cok sacma bır fılm olmus ya. hele bır sonu var ınanılmaz kotu fılmde guzel veya anlamlı bır son beklerken bırden salonun ısıkları yandı ve fılm bıtmıstı herkes cok sasırdı bence ınanılmaz sacmaydı kesınlıkle tavsıye etmıyorum.
6 nur demir19.11.2007 12:44
yaşamın kıyısındaki gibi geçişli filmleri seviyorum. genel olarak beğendim. 'Alejandro Gonzalez' tarzı bir film.ki bu yönetmenin filmlerini çok severim.tebrikler.
8 begendim...18.11.2007 03:29
Güzel ve uzerinde dusunduren yorumlara acık bir film,sonuclar cıkarttıran bir film..
0 emrah denizoğlu17.11.2007 05:27
yorumlara baktıkça verdiğim 4 puanı geri alma isteği duydum bir an,sanat anlayışı kıt bir ülke olduğumuz aşikar,bir arkadaşım böle senaryo yazmak için fatih akın olmak gerekmez demiş bence doğru söylemiş,sinema dedğiniz film dediğiniz akıllarda kalmalı yaşamımın kıyısında maalesef bir şey kalmadı...
9 umudunrengi17.11.2007 06:34
Film olabildikçe saydam gösterilmeye çalışımış.Türkiye için olumsuz bir etki bıraksa bile gerçeğe gerçek demeliyiz.Film güzeldi izlemeyi kaçırmayın.
0 hazall16.11.2007 05:15
filmi beğenenler neyi beğenmiş anlamıyorum filmin içeriğindeki konular iyi işlendiğinde güzel olabilcek konular olmasına rağmen o kadar birbirinden kopuk ve türkleri ezme amaçlı kullanılmıştı ki fatih akından iğrendim gerçi böyle bi film fatih akından beklenebilcek bi filmdi zaten kendisi tamamen alman-türk kültürü arasında kalmış türklüğü bi türlü benimseyemeği için ezikliğinden ötürü böyle almanları övüp duran türkleri yeren filmler peşinde siz de böyle bi insanı beğenip alkışlayabiliyosanız vatan millet sevginizden şüphe ederim ki bunları düşünmesem dahi filmin insana verdiği hiçbir şey yoktu birbirnden kopuk sahneler..işlemeye çalıştığı konu hiç belli değil zaten ya git adam gibi siyasi olayları anlat ya annesinden kopuk olan ama annesinin kendisini satarak fedakarlık yaptğnı(!!) anlat ya da hiçbişey yapma hiçbi konuya tam değinilmemiş sonu zaten belirsiz ama belli olan bişey var o da neden ödül aldığı türkiyeyi kötüleyen bi film olması bunu çok güzel açıklıyo!!anlayana..
10 inci piynirci16.11.2007 04:05
çok güzel bir film olmuş çok begendim fatih akın ve nurgül yeşilçayda sonsuz başarılar türkşyenin böyle insanlara ihtihacı var izler böyle güzel filmler çektikçe bizde sizleri izlemeye devam edecegiz nurgül hanım sizi çok seviyorum oyunculuguza hayranım hep bu çizgide gidin
10 CANegitimci16.11.2007 02:00
Filmi izleyenlerin yorumlarina hayret ettim.Ne Turkiye,ne de dunyanin dort bir yanina dagilmis yurttaslarinin yasadiklari gercegi gorememisler.AKIN bu gercekligi son iki filmde siirsel bir dille anlatmis.Eziklik ve kompleksler icinde izleyip,seks kokusu duyan,bundan utanan buna takilip esasi kaciran ,sadece eksi puan vermekle kendini hakli cikarmaya calisan mantik dogru degildir.Sinema sanati, insani duygularin evrenselligini yansitabilen bir yonetmenin elinde tum dunyaya yasamin pek cok kiyisini anlatan ve adeta haykiran bir eser kazanmistir.Muthis bir filmin yonetmeninin kokleri bizdeyse bundan: Gurur duymaliyiz,esef degil!
4 denizoğlu16.11.2007 02:13
bence filmin sinemasal olarak bir çekiciğini göremedim yıllardır izliorum vizyonu,insanı etkileyen akıllarda iz bırakan kelimeleri dahi hissedemedim,tamam yaşam kyısını en güzel şekilde anlatırken siyasi probagandaya anlam veremedim her siyasi olay yaşamın kıyısı olamaz,
0 elif ertürk16.11.2007 02:01
Milliyetçi değilim... Filmin çözümlemesini yapıyoruz... Bu sadece bir film, kurmaca yani ne olacak diyenlere ise, şunu söylemek gerek; 'en etkili propagandalar, filmlerle yapıldı...'
0 elif ertürk16.11.2007 01:51
Ayrıca bir şey daha, Fatih Akın, Türk kültürünü tanımaz... Porno film gibi yorumlara ise şunu yazmak isterim; filmlerde seks sahneleri olabilir ve çok iyi çekilmiş sahneler de olabilir bunlar, ancak bu filmde ben öyle bir sahne görmedim, ki gösterilmek istenen o değil idi, yine söylüyorum...
0 elif ertürk16.11.2007 01:40
Bu filmle ilgili ben de yazmak isterim. Bir arkadaşımız, bu filmin (diğer arkadaşlara gönderme yaparak) sinemasal değerlendirilmediğini yazmış. Ayrıca alt metinden bahsetmiş... Beğenmeyenler için. Seyirci-yönetmen-film üçlemesine girmek istemiyorum şimdilik. Sinematografik açıdan Fatih Akın anlaşıldığı üzere zaten başarısız. Bu konu üzerinde de durmayalım... Evet gelelim bu filmin alt metnine: bu filmin ne senaryosu ne de konusu bize ait değil. Tamamen avrupalıların biz görüşü... Ve bilmem (çok kişi bunu farketmiştir) filmi izlerken acaba aşağılandığınızı, kimliğimize olan saldırıyı gördünüz mü... Alt kimliklerimiz dahil... Senaryodaki Türk karakterlerin özelliklerini, konumlarını, ekonomik ya da sosyal statülerini iyi analiz edin... En azından sorumluluk duygunuz varsa... Türk karakterler; Bir anne 'o...', bir baba 'seks düşkünü, sapık', bir oğul 'prof. ama aptal (Bir Türk'ten ancak bu kadar prof. olur ya hani)', bir kız 'nedeni bile belli olmayan, (sakın yanlış anlamayın ben o eylemlerin nedenlerini amaçlarını biliyorum. Ancak film bunu aktaramamış ki zaten derdi bu değil...) bir anarşist'. Alman karakterler; anne 'oldukça yumuşak, hoşgörülü', kız 'dostu için canını bile feda edebilir' vs vs... Bu filmin çözümlemesini bu karakterler üzerinden bile yapsanız, bu denli aşağalanmayı görmemezlikten gelemez ve kabullenemezsiniz... Film ile ilgili daha bir çok şey söylenebilir... Olumsuz... Çünkü elle tutulur hiç bir sahne, plan, ya da konuda gerçeklikle karşılaşamazsınız... Bu kadar net söyleyebilirim, en azından ben öyle düşünüyorum. Filmin çözümlemesini karakterlerden başlayarak, olay örgüleriyle, lütfen, yapın... (Örneğin küçük bir çözümleme; 'alman kız, türk kızını yedirdi içirdi hatta ve hatta evine aldı!' waaww!! diyebiliriz... Yani avrupa bizi yediriyor içiriyor hatta içine alıyor, ama bize yaranamıyorlar! Ne yapsalar olmuyor!!) Her neyse, gerçek şu ki; bir alman hiç bir zaman (madem onlar biz hakkında bu denli kesin hükümlüler, biz de yapalım değil mi ama) evini yabancıya açmaz, hatta kapısını bile açmaz, parayı desen hiç paylaşmaz; 'tanrı misafiri' kavramı bize aittir ayrıca... Bir şey daha, eğer ülkelerinde avrupalıların türkler varsa, o insanlar çalışıyorlar, hem de gece gündüz... Ve çalıştıklarının karşılığını bile tam anlamıyla alamıyorlar... Sanırım uzun bir yazı oldu, burada kesmek gerek, en azından şimdilik... Filmden, ben rahatsız oldum, hatta ötesi... Sizleri bilmem...
0 ilker t15.11.2007 03:29
Ferhunde kardeşimin yazısının üstüne yazı görmedim onun için aynen katılıyorum..aman ha, vaktinizi böyle şeylerle öldürmeyin, çıkın, denizi seyredin, tefekkür edin daha iyi..Filmin türünde drama diyor ama ben bir an için porno filmine girdiğimizi sandım. Küfürlü konuşmalar, hayat kadınları, lezbiyen ilişkiler, örgüt üyeliği, mantıksız gelişen saçma sapan olaylar zinciri... Sonuda belirsiz bitti. 10-15 yaşındaki iki çocuğuyla filme gelen bir aile vardı iki dakika sonra apar topar çıktılar. Ailece gidilmez, tek gidilmez, erkek arkadaşla hiç gidilmez, kız kıza da gidilmez lezbiyen sanabilirler, erkek erkeğe de gidilmez bişi vermiyo bu film insana... nazan öncelin şarkısı geldi aklıma 'Bu havada gidilmez, güneşli günde gidilmez aslında hiç gidilmez gi dil mez...' :) Velhasılkelam biz bi hata ettik siz yapmayın. Zaman ve para kaybı... Nurgül Yeşilçay kaliteli kendini ıspatlamış bir isim, böyle basit,anlamsız ve Türkiye'yi rencide edici yapıtlarda görmesek onu ne iyi olurdu...Sanırım bu filme 10 puan verenler film ekibinden ya da tanıdıkları yer almış bu filmde. Ne puanı ne de ödülü hakedecek bi filmdi. KÖTÜ idi. Baştan sona hayal kırıklığı ve fiyasko...
8 esra15.11.2007 12:03
Cok kuvvetli bir senaryo; herseyi dozunda dusunulmus. Muthis keyifle seyrettiriyor kendisini. Birbirlerine paralellikler gosteren hikaye ve hayatlar; ana/baba-cocuk iliskilerinin yurekliligi.. Fatih Akın yine muthis bir is cikarmis. Sayesinde Turk sinemasindan gurur duyuyorsunuz.
8 emre14.11.2007 11:14
bu film yorum yazan birçok arkadaş gerçekten sinemadan anlamıyolar film çözumlemesi yapmayı ise hiç bilmiyolar eleştiriyosan bile sinemasal yönden eleştir bence mukembel bir senaryo çok iyide bir film insanlarım yaşamlarındaki paralelligi çok iyi yansıtıyo eger sonuda kavuşma olsaydı hiç begenmezdim filmi böylesi hem gerçekçi hemde çok iyi olmuş
0 seda çırak13.11.2007 06:59
iğrenç bi filmdi.ben bu filme nurgül yeşilçay var diye gitmiştim ama berebttı.konusu bile yok.sakına bu filme gidip zamanınızı ve paranızı harcamayın.iğrençç ve saççmaaaaaa
0 Elif Çömez13.11.2007 02:19
Ödüllü filmlere gitmeye özen gösteririm. Fakat bu sefer çok hayal kırıklığına uğradım.Filme puan bile veremiyorum korkunçtu. Fatih Akından daha kaliteli filmler bekliyorum.
0 Ferhunde13.11.2007 10:18
Filmin türünde drama diyor ama ben bir an için porno filmine girdiğimizi sandım. Küfürlü konuşmalar, hayat kadınları, lezbiyen ilişkiler, örgüt üyeliği, mantıksız gelişen saçma sapan olaylar zinciri... Sonuda belirsiz bitti. 10-15 yaşındaki iki çocuğuyla filme gelen bir aile vardı iki dakika sonra apar topar çıktılar. Ailece gidilmez, tek gidilmez, erkek arkadaşla hiç gidilmez, kız kıza da gidilmez lezbiyen sanabilirler, erkek erkeğe de gidilmez bişi vermiyo bu film insana... nazan öncelin şarkısı geldi aklıma 'Bu havada gidilmez, güneşli günde gidilmez aslında hiç gidilmez gi dil mez...' :) Velhasılkelam biz bi hata ettik siz yapmayın. Zaman ve para kaybı... Nurgül Yeşilçay kaliteli kendini ıspatlamış bir isim, böyle basit,anlamsız ve Türkiye'yi rencide edici yapıtlarda görmesek onu ne iyi olurdu...Sanırım bu filme 10 puan verenler film ekibinden ya da tanıdıkları yer almış bu filmde. Ne puanı ne de ödülü hakedecek bi filmdi. KÖTÜ idi. Baştan sona hayal kırıklığı ve fiyasko...
1 Nil Keser12.11.2007 10:28
Tek kelime ile BERBAT'tı. Böyle filimlerin neresine ödül veriliyor anlamıyorum. Aklımda kalan pis pis küfürler, çarpık ilişkiler, mantıksız, saçma sapan olaylar. Türkiyi ve karadeniz insanını karalayıcı karakterler yaratılmış. Aptalca bir filmdi. Filimdeki tek iyi şey kazım koyuncunun seslendirdiği parçaydı.(ben seni sevdiğimi dunyalara bildirdum) Başı dibi belli değil. Sonu belirsiz bitiyor. Sinir bozucu. Gitmeyin paranıza yazık. (ben bu filme çürük portakal veriyorum)
0 ALEV G12.11.2007 10:00
ben bu filme puan bile vermiyorum,puanıma yazık, hatta bilete verdiğim paranın bana geri verilmesini istiyorum.ülkemizideki acı gerçekleri,resmen küçük düşürme amacı güdülerek işlemişler.o kadarki filme konu bile eklemeyi unutmuşlar,bir türkiyeye birde almanyaya bakın durumu yaratmışlar.damarlarımdaki asil türk kanıma dokundu.nurgül hanımın dokunmamış,onun adı var diye gittik filme.
1 tugce S.12.11.2007 12:02
Tek kelimeyle özetlersek 'kötü' diyebiliriz. Filmin sonunda söylenebilcek kelime ise 'eeeeee' çünkü son yok, inanın sonunda kadar bekledim yazı akışının. Belki babası ufuktan görünürde bir aksiyon olur diye..
1 özcan yılmazberk11.11.2007 09:59
Benim bu film için vereceğim puan 1. sebebide bir emek harcanmış ve çekilmiş olduğundan. Filmde başka hiç bir şey yok açıkçası. Filmi seyretmeyen bir kişi inanın hiç bir şey kaybetmiş sayılmaz. Ne başı belli ne sonu belli ne konusu izleyiciye bir şey veriyor. saçma sapan bir film işte.
9 seher seyhat11.11.2007 06:25
film güzeldi. bence yorum yapanlar yaşlarınıda yazsalar iyi olur. filmi açık bulanlar sanırım yaşı küçük olanlardı. fatih akın iki kültürüde oldukça iyi yansıtmış. nurgül yeşilçayın oyunculuğu çok iyiydi.
9 Mehmet Çakır11.11.2007 03:12
Nurgül'ün Hanna'ya o silahı oradan neden aldırdığını anlamadım... onun dışında her şey güzel kurgulanmıştı. Müstehcenlik eleştitrilerine katılmıyorum, ben normal yaşamda yaşanmayan ve söylenmeyen şeyler göremedim. Filme önyargılı gitmiştim ama çok beğendim, çok emek harcanmış.
8 habib10.11.2007 02:54
kişiler arasındaki baglantı gercekten güzeldi...ama bu film için sinemaya gitmeye deger mi orası tartısılır..
9 mutlu10.11.2007 10:04
fatih akın hem alman kültürünü hem türk kültürünü cok iyi yansıtmış gercekleriyle birlikte güzeldi
4 nisan 09.11.2007 10:07
konu itibariyle çok havada kalan bir filmdi.mustehcen sahneler gereksizdi.ve asırıya kaçılmıştı.kesinlikle erkek arkadasınızla gitmeni zi tavsiye etmem.almanya turkiye ile her karşılaştırıldığı anda daha ustun oluyordu nedense.tinerci çocuklarımız gösteriliyordu.en basitinden alman gardiyanlar kibar bizim gardiyanlarımız kaba gibi bir izlenim yaratılmak isteniyordu.bizim komiserlerimiz ciddi değil onlarınki gayet dört dörtlük havası veriliyordu. almanya dan fatih akına gelen ödülleri de buna bağlıyorum ben. ama nurgul yeşilçay için söyleyebileceğim bişey yok. polislerden kaçış sahnesi falan harikaydı.yine de sonuç olarak beğenmedim. verdiğim paraya ve geçirdiğim zamana üzüldüm. ayrıca 7 arkadasımı da ısrar edip götürmem felaketim oldu..
1 cansu08.11.2007 04:38
filmi beğenmedim konusu bile belli değildi nasıl ödül almış anlamadım başı sonu belli olmayan anlamsız bişey bence ödülü haketmemiş nurgül yeşilçaya da bu film yakışmamış
0 MELİS08.11.2007 08:06
yeni nesilin film anlayısı olsa gerek seks sahneleri gerekszidi bikere o sahneler hiç bi anla tasımıyo zaten rezıl oldum yanınızda kız arkadasınız ve erkek arkadasınız varsa kesınlıkle gıtmeyın derım askere gıtcek bı arkadasınızla kesınlıkle ızlemeyın bosun vakıt kaybıydı bencede....
0 gamze07.11.2007 08:10
ya bi film hakkında bu kadar mı tutarsız yorumlar yapılır bu izliyenlerin perspektiflerini merak ettim doğrusu
8 merve07.11.2007 04:42
arkadaşlara katılmıyorum vatan hainliği ne demek bildiğinden de emin değilim. istanbulun Türkiye nin sosyal ve fiziki ortamını aynen vermiş fatih akın. ha ben fatih akına ve filmlerine bayılmıyorum.hem niye olayı türk milliyetçiliğine dayatıyosunuz sanki.herseyden önce ortada bi hikaye var oyunculuk var.filmin akışı biraz karışık.zaman bastan ve sondan ilerlenerek ortada buluşturuyor.hayatta .ödüllü filmlerin çoğunda olduğu gibi sonu havada kalan bi film.gerisi izleyicinin hayal gücüyle tamamlansın diyor.ama genel anlamda izlediğiniz zamana ve paraya değiyor şöyle bi kendinizi düşünüyorsunuz.filmden anlayan arkadaşlar beğeneceğinizden eminim......
1 Yusuf Kandemir07.11.2007 02:02
bu filme eksili puanlar vermek istiyorum aslinda..bosa vakit kaybıydı bu filmi izlemek benim icin, almanlardan da umarım bu filmi izleyen cok degildir, ondan sonra da kalkip avrupalaılar bizi neden kucumsuyorlar deriz.tek kelimeyle igrenc bir filmdi!!!
10 ebru06.11.2007 02:16
Olağanüstü duru-yalın-etkileyici-heyecanlandırıcı ve merak uyandırıcı bir film. Çok beğendim ve beğenmeyen arkadaşların nasıl ve ne şekilde izlediğinizi merak ettim. Yorum yapan kişi ne beklediğini ve ne bulduğunu bilmeli
1 Seda DEMİRCİ06.11.2007 01:23
Berbatın ötesinde... Tarifsiz kötü...
3 yaman06.11.2007 11:29
bu film nasıl oluyorda cannes te en iyi senaryo ödülü alabiliyor açıksası çok merak ettim film vasatı aşamamış çok kötü ve sıkıcı sürükleyici hiç bir tarafı yok dakikası doldu diye bi film anca böyle son bulur
4 LEVENT YÜZBAŞIOĞLU05.11.2007 11:26
Basit bir soru. Cenazeler aynı uçağa inip biniyor.Görüntüler bunu dikte ediyor. Öyle ise nasıl oluyor da o anda Türkiye ye gelmiş olan Nejat ve o anda ölü olan Lotte ile Türkiyede bir arada olabiliyor. Zaman mekan ve karakterler ile ilgili daha çok , çook sorun var.
1 Selim05.11.2007 11:24
Valla Film İğrençti Sonlara Doğru Nerdeyse Uyuyacaktım, Ne Olur Film Bitsin Artık Dediğimizi hatırlıyorum, Nitekim Film Bittiğindede Bittiğine İnanamadım, Böyle Saçma Bir Son !!! Sıkıcı Bi Film Arkadaşlar Gide Parama Acıdım valla, Kanal 7 de Çıkan Aydemir Akbaşın Futboliye Filmi Bile Daha Dikkat Çekiciydi Ve Parayı Hakederdi :D
9 bahar karadag05.11.2007 01:38
film gayet iyidi ama ısıklar yanınca film bitti dediler inanmadım sonunu anlayamadn bitti onun haricinde güzel bi filmdi ama filme yakısan bi son yapılmalıydı.. ama oyuncular cok iyidi özellkle nurgül yeşilcay...
1 songül05.11.2007 10:47
bencede bu film çok kötüydü.Hiç sürükleyici değildi.Filmin sonunu merak ediyodum ama saçma bitti Tavsiye etmiyorum yani...
1 türksoyu04.11.2007 11:06
bence filim kötü diyebilecekkadar kötü güzel bir yanıda yok zaten
10 erkan erkazancı04.11.2007 10:43
iyice inceleyip düşünenler için çok anlamlı bir film.Ama ilk yarıyı seyredip çıkacak olanlar kadar sabırsız ve düşüncesiz insanlara göre bir film değil.Düşündüren, güzel bir film.Benden on puan...
10 gökhan malkoç04.11.2007 09:50
kesinlikle süper bır film.bu siteye yorum yazan insanlar gerçekten sanattan anlamayan arkadaşlar.yapılan yorumlar çok genel kendi düşüncelerini yazarlarsa daha ıyı olur bence.nurgül yeşilçay senı çoook seviyorum sen harikas bı oyuncusun ve türk sinemasının dahi yönetmenı fatih akın iyi varsın TEBRİKLER
0 tds_ff04.11.2007 09:46
arkadaşlar filmin en kötü yeri 'olmayan sonu'. evet filmde bir son yok. fatih akından çok daha iyi şeyler beklerdim.tam amlamıyla OLMAMIŞ...
0 leyla 03.11.2007 10:31
ben de gittim ilk defa bi filme gittiğim için pişman oldum tek kelimeyle berbattı hatta ondan da öte sakın asla tavsiye etmiyorum gitmeyin sakın
10 qidacane03.11.2007 06:33
Fatih Akın filmin hakkını vermiş ve ortaya oyunculukla birlikte son zamanların en iyi filmlerden biri çıkmış. Bu güzelliği yaşatanlara teşekkürlerimle...
0 03.11.2007 05:04
çok kötüydü sakın gitmeyin ben filmin yarısında çıktım zaten devamını izleyemedim tek kelimeyle BERBAT
1 murat02.11.2007 07:03
bu kadar kötü ve bu kadar Türkiyeyi aşşağılayıcı bir film. oynayanların hepsinin Türklüğünden şüphe etmek lazım. seneryo okumadan oyna dediler heralde.. Fatih Akın zaten Türkiye adına ödül almayan bi adam ne bekliyoruz ki bi insandan. bu kadar övmeye bu kadar reklama Yazık. Türkiyeyi sevdirme ve övmenin aksine aşşalayan bir film.
7 Özlem Yadigar01.11.2007 05:10
'Duvara Karşı' Fatih Akın'ı tanımamı sağlayan çok vurucu bir filmdi. Acıları, mutlulukları içtenlikle anlatan çok gerçek bir filmdi. Yüreğimize dokunan filmlerdendi. Yaşamın Kıyısında'da aynı şeyleri bulabileceğimi düşünmüştüm. Ancak arka arkaya hızla verilmiş hikayeler bölük pörçük kalmıştı. Hepsinden belki ayrı bir film çıkardı. Çok fazla mesaj kaygısı hissettim. Bence Fatih Akın'a yakışmamış.. Va ama fakat yinede izlemeye değer..
8 bahar gökçe01.11.2007 10:28
fatih akın'ı seviyorum dedim filmi izleyince..hayat güllük gülistanlık değil ki, neden anlatılanlar ve anlatma biçimi iğrenç olsun..yaşamı olduğu gibi yansıtmış, kimseyi idealize etmemiş.evet çok fazla şey anlatmış ama yine de toparlamayı becermiş. toplumsal ezberleri zorlayan bir film..insanı sarsıyor. oyunculuklar gerçekten iyi öyleki Tuncel Kurtiz'den nefret ettim:) eril dil insanı rahatsız ediyor ama yaşamın kendisi de bu değil mi?
4 tugba01.11.2007 08:58
Birçok açıdan güzel bir film, dramı sıcak duygularla harmanlamış, değişik duygular arasında gidip geliyorsunuz. ancak avrupada başarı kazanan ve geniş kitlelere hitap eden bir sanat icra eden sanatçılarımız bir kerede beni şaşırtsın lütfen! yani ülkeyi sadece kötü taraflarıyla göstermeden, olduğu gibi yansıtarak bir yerlere gelinsin! ALMAYA'NIN OSCAR ADAYI OLMASINA ŞAŞMAMAK LAZIM!!! klasik miliyetçi tepkiler gibi algılanmak istemem, ama yansıtılan tablo taraflı. yada güney amerika filmlerine özenti var..
1 Akif Işık31.10.2007 10:45
Ben ömrüm boyunca boyle konusu olmayan , sonu olmayan bir film görmedim. Adeta Fatih Akın Türkleri ve Türkiyeyi aşağılamış ülkemizi yerden yere vurmaya calışmıs sanki. Fatih Akının Türklüğünden şüphe ediyorum. Bu arada filme sakın coluk cocuk gitmeyin. Malum Türk filmlerinin ana teması genelde küfür üzerine konuyor ancak burda gercekten de duymak ıstemeyceğiniz küfürler var. Bilginize.
0 eda eraslan31.10.2007 08:56
kesinlikle berbat yorum yapmaya bile gerek olmayacak kadar hemde ancak türkiyeye ait bölümler yüzünden birşeyler yazmak istedim bu kısımlar için söyleyebileceğim tek şey almanlara ait durumları türklerinmiş gibi göstermiş olacak sanırsam çünkü kendisi türkiyede hiç yaşamadı hatırlatırım anlayana!!!
1 suat kurt31.10.2007 12:39
bu filmi övenler cahildir..tıpkı fatih akın gibi..öncelikle kendine film mi yapmaya yoksa çarpıtılmış bir sosyoloji mi yapmaya çalışmış onu bir sormalı..sanırım bu filmi kendi alman kafasıyla yapmış çünkü türkiye'ye ait bölümler tam anlamıyla aptalca ve fiyasko..bence önce kan bağı taşıdığı bu ülkeyle ilgili bir film yapmadan evvel en az bir on yıl kitap okumalı ve bu ülkeyi karış karış gezmeliydi..bir sosyolog olarak ona tek tavsiyem bu olur..almanya bu filmle en iyi yabancı film oscarını alırsa şaşırmayın..içimizde bile kendini aydın sanan aptallar filme şak şakçılık yaparken..özellikle avrupa ve amerikan medyasının kendi halklarına, biz türkleri işgale hazırlanan öfkeli anti-demokratik bir millet olarak göstermeye çalıştığı şu dönemde bu film tam bir utanç..neden yönetmenler münferit olayları koca toplumun aynasıymış gibi göstermeye çalışırlar cehaletlerinden dolyı mı acaba..ve neden cahil seyirciler bunları alkışlar aptalık çağdaşlık mı oldu?
8 zühtü ulukapı30.10.2007 06:56
Fatih Akın her zaman ki gibi muhteşem.Tuncel Kurtiz olağan üstü.Küfürlerden rahatsız olan sırça köşklerinde yaşamda olan bitenden bihaber yaşayan insanların anlayamayacağı kadar gerçek ve alt üst edici. Ayrıca Fatih Akın sanat değil film yapıyor...Bilginize...
7 öznur h.29.10.2007 08:20
ailece gidilebilcek bir film değil fakat eğlenceli bir film.. bence biraz sahiplenmek gerekiyor.önyargısız yaklaşmak gerekiyor... evet ..film bittimi bitmedi mi diye arkadaşlar arasında şakalaştık ama bilirsiniz ki her filmin illa ki bi sonu olması gerekmiyor.izleyici filmin gerisini kendi tasarlamalı(bu tür filmlerde)amaç bu! fatih akın gibi biri böyle yapmışsa iğrenç ya da kötü diye eleştirmek pek doğru değil bence. saygılarımı sunarım..
1 ali öztürk29.10.2007 06:01
filme nişanlımla gittim ama malesef çok pişman oldum , küfürlerden çok yüzüm kızardı , filmin kötülüğü cabası ama küfürler çok utandırıcı gece bile rahat uyuyamadım, bide ödül almış diyorlar , hayret :( filme yinede gitmek istiyorsanız bile sakın ailece gitmeyin derim, dostca bir tavsiye ...
1 arzu29.10.2007 05:41
hayatımda gördüğüm en kötü filmdi.Filmin başı ile sonu arasında hiç bir bağlantı yok.bolca küfür ediliyor sonrada adı sanat oluyor.özellikle ailesiyle gidecek olanlara özellikle tavsiye etmiyorum.
1 canan parlak29.10.2007 05:13
Bir filmin sanatsal olması onun anlaşılmaz veya siyasi olmasını gerektirmiyor. Duygulardan yoksun, yaşamdaki cinselliği hoyratça gösteren bir filmdi. Sanatçıların oyun gücüne diyecek lafımız yok.
8 deniz_seçkin29.10.2007 03:14
ölüm ve yaşam dans etti bizde ritm tuttuk..ortak nokta insan olmak ve sevmeyi bilmektir mesajını sulandırmadan veren ender filmlerden biri,içimize işledi..hararetle tavsiye ediyoruz.(bu filme gidin,göğsünüz kabarsın :)))
0 be_YonCe29.10.2007 01:05
gerçekten fatih akın ın filmleri harika oluyor.onun büyük bir hayranıyım.ayrıca nurgül yeşikçay da çok başarılı bir oyuncu zaten...
10 deniz 29.10.2007 11:01
harika bir film.bence fatih akın en iyi yönetmen ödülünü hak ediyor.kişilerin birbirine bağlanması çok zekice.baki davrak süper bir oyuncu bence.ama türkiyede adı duyulmamış.nurgül yeşilçayı zaten biliyoruz.acaba onun ne kadar iyi oyuncu olduğunu buraya yazdığımda okucak mı keşke bunu bilebilseydim.tunçel kurtiz de harika oynamış.
7 prl 28.10.2007 10:48
Film izlemeyi de bilirim yorum yapmayı da bütün uç duygulardan arınıp dünya vatandaşı olmaya çalışmayı da ama artık biçoğumuz itiraf etsin.Bu sefer olmamış hatta yazık olmuş eğer fatih akın Almanyada hikaye bulamıyorsa va Türkiyeden beslenmeye kararlıysa daha da tarafsız olsun.Bazı kalıp yargılarından arınsın gerisi iyilik güzellik o zaten iyi bir yönetmen ama biraz daha sağduyu.
0 murat28.10.2007 10:09
sinema calışanı olarak söyluyorum. konusuyla işleyenın alakası yok. eksileri : cok abartılı küfür var ve sonu yok. başka birşeyler anlatılmaya calışılmış....
8 derin kaya28.10.2007 09:51
film ızlemesını bılmeyen yada yorum yapmasını beceremeyenler bu fılme hıc bı sekılde katkıda bulunmasın zıra hıc gerek yok...yonetmen fatıh akın oyuncularadan bırısıde nurgul yesılcay olunca ısın rengı degısıyor.nurgul yıne superdın tebrıkler...fılmı mutlaka ızleyın...faşistlik yada benzerı konulara el atılsaydı SAKINCALI bulunmazdı tabı bazıları ıcın...TESEKKURLER FATIH AKIN TESEKKURLER NURGUL YESILCAY...........
1 aslı dirik28.10.2007 08:25
Bence çok sıkıcı ve Ülkeyi karalayan bir film Ülkemizin en pis ve kötü yerlerinde çekilmiş Almanya Hapishanesi gibi Almanyayla kıyaslama yapılmış Terörü desteklemiş alt mesajı hiçte hoş olmayan bir film. Ülkeyi karaladığı için kesin ödül alır. Bize bu kadar ön yargıyla bakan bir dünyada onların önyargılarını kabul etmiş bir türk yönetmenle karşıkarşıyayız. Ve burda Nurgül Yeşilcay'ın rolü teröristtitir. Ve arka fonda kullanılan müzik ve isimler neyin reklamını yapıyor sizce Bence son derece sakıncalı bir film.. İzlemeyin derim...
1 senan senan28.10.2007 08:14
çok kötü bir film gercekten harcanan zamana ve paraya yazık oluyo gıtmekle ben bugun izledim bu film tabiki odül alır türkiyenin ne kadar kötü hali varsa filmde şaşmıyorum ödül almasına bazı olaylar anlatım biçimi olarak güzel ama türkiye adına üzüldüm bole filmlerle ilgili bence sesimizi cıkarmak gerekir
0 snm28.10.2007 07:02
berbat gerçekten filmin sonuna kadar zor sabrettim hem verdiğim paraya hemde harcadığım zamana üzüldüm..
0 filiz aksoy28.10.2007 05:39
hayatımda gördügüm en berbat flim insanları koyun yerine koyuyorlar para harcamayın derim nurgül yeşilçayı severim ama oda batırmış tavsiye edilcek bişey degil 2 saat orda harcadıgın vakiteee yazık
10 sami öztürk28.10.2007 01:37
tamamen Türkiye ve Almanya'da yaşayan (Türkiye cumhuriyeti vatandaşları diyelim işlerine gelmeyince birden Kürt oluveriyorlar çünkü) gerçek halleri film çok güzel anlatmış ağlanacak halimizi.süper
1 sema yılmaz28.10.2007 10:06
film iğrençti bence harcanan paraya yazık.sonu çok kötü.senaryo çok kötü ve tamamen Türkiye kötülenerek ödül almış bir film.bence hiç izlemeyin
8 Yıldız Yanılmadınız27.10.2007 08:22
Halil Emre Mumcu'nun yorumuna katılıyorum.hangi sahneler türk kültürünü aşağılıyo filmi seyredince karar verirsiniz.Filmi seyretmeden yorum yapan tek millet de bizizdir heralde.filmdeki her sahne doğrudan bizi anlatıyor,gerçek yani.(Almanya'daki krolar,almanya'da yaşlanmış Ali beyin evine aldığı fahişe rolündeki kadını oğlundan kıskanması sora döverken ölmesi,alman kızın Türkiyede tinerciler yüzünden ölmesi.Ölen Alman kızın annesinin Çukurcuma da Alibeyin oğluna harap eski eser bir evi gösterip niye böyle diye sorması cevap olarakta otopark mafyası,kültürsüzlük demesi,gerçeklerimizden bazıları değilmi?lezbiyenliğe gelincede o da bizim kültürümüzde var hepsi var alkışladığın şarkıcılara bakarsanız görürsünüz.tamambiraz herseyi anlatmaya çalışmış ama buda gerçeklerimizi göz ardı etmememizi engellemez.Eline sağlıkFatih Akın ve ekibi
5 sevkan kantürk27.10.2007 02:45
fatih akını eleştiriyorum ben filmden ziyade...alman ve türk kültürü arasında sıkışıp kalmış ama alman tarafı ağır basan birisi bunuda filme yansıtmış
0 aysel27.10.2007 01:30
Filmi izlemedim ama benimde anladığım kadarı ile Türk kültürünü aşağılayan ahlaki değerlerimizi dünyaya yanlış tanıtan bir film.bizim oyuncularda bunlara alet oluyo.Üstüne bide takdir bekliyolar.
6 erteert26.10.2007 06:33
film fatih akın ın en kötü filmi. senaryosunun altından kalkamayan bir film. çok şey anlatmaya çalışırsan hiçbir şey anlatamama ihtimalin de artar. malesef öyle olmuş...
10 Halil Emre Mumcu24.10.2007 06:03
Fatih Akın anlatımıyla 'kalıpsal' evrenselliğin sınırlarını zorluyor.Aidiyet olgusuna takılmadan çektiği filmler,onun dünyanın bütün öykülerinden aynı beceriyle yararlanabilmesini sağlıyor.Kendisini sırasıyla Türkiye'den ve Dünya'dan sorumlu bir uzaylı olarak izlemeyi sürdüreceğim.
10 gökhan malkoç12.10.2007 01:04
daha filmi izlemedim fakat fragmanları ve kadroya bakılırsa mükemmel bir filme benziyo bi kere bu filmde nurgül yeşilçay gibi harika bır oyuncu var ve tabıkı fatih akın bence harıka bı yönetmen tarzı çok güzel kesin sinemada izliycem