Yumurta

Şair Yusuf annesinin ölüm haberini alır ve yıllardır uğramadığı kasabadaki çocukluk evine geri döner. Bakımsızlıktan harap düşmüş bir evde onu genç bir kız, Ayla beklemektedir. Yusuf beş yıldır annesi ile yaşayan bu uzak akrabadan habersizdir... Ayla’nın Yusuf’tan bir isteği vardır. Zehra’nın ölmeden önce adadığı adağı oğlu Yusuf yerine getirmelidir. Taşra hayatının durağan ritmi, eski sevgili, dostlar ve hayaletlerle dolu mekanlar ve içini kaplayan suçluluk duygusu yüzünden karşı koyamaz. Ve Ayla ile Yusuf üç-dört saat uzaklıktaki bir yatır türbesinde yapılacak kurban kesimi için yola çıkarlar.

Yumurta Fragmanı

Bilgiler

Yönetmen : Semih Kaplanoğlu
Senaryo : Semih Kaplanoğlu
Oyuncular : Nejat İşlerTülin ÖzenGülçin SantırcıoğluUfuk BayraktarSaadet Işıl AksoyKaan Karabacak
Türü : 0, , , ,
Orijinal Adı : Yumurta
Yapımcı Firma : Kaplan Film
Yapım Yılı : 2007
Yapım Ülkesi : Türkiye, Yunanistan
Vizyon Tarihi : 09.11.2007
Dağıtıcı Firma : Kenda Film
Yorumlar (52 yorum)
1 nihan20.01.2011 03:25
elimden gelse 0 verirdim.hiçbirşey anlamadım ya ben salağım ya da senaryoda birşey yoktu gerçekten .filmi anlayan bi zahmet bana da anlatsın
2 denis ataman15.04.2009 09:05
ya o kadar çok övgü okudum ki film hakkında aldım izledim ve hiç bir şey anlamadım.konudu ne,film ne vermeye çalışıyo hala idrak edebilmiş değilim
1 Hicabi köse02.01.2009 02:15
filmi öven arkadaşlar bu imgesel, metafizik, vs. uyduruk ve sıradışı kavramlardan ne anladığınızı ve ne anlatmak istediğinizi lütfen anlatır mısınız? Allah aşkına şu filmde elle tutulur, izlemeye değer imgesel veya simgesel ne var? hayatımda izlediğim en aptalca filmdi. senaryo yok, olay yok. saçma sapan (imgesel ve metafiziksel)bir şey.:)))
3 faruk burak özdemir27.12.2008 07:57
öncelikle emek verilen işe saygım oldugunu belerterek ömrümde bu kadar kötü bir film izlemedigimi söylemelıyım.ayrıca nejat işler gıbı süper bi oyuncunun böyle kötü bir filmde nasıl yer aldıgını anlamış değilim bu filme ödül verenleri de şddetle kınıyorum demek kı ben bıle film yapsam banada ödül verirlermış yaaa ayıp beeee
10 orhan güdek01.12.2008 12:05
İmgesel anlatımların yoğun olduğu metafizik ve felsefi bir film olarak yumurta bence çok başraılı. Böyle filmler yapıldıkça Türk sinemasının iyi yolda olduğunu düşünüyorum. Seyirciyi de filmin içine katan düşündüren tekrar tekrar izlenmesi gereken bir film. Tebrikler Semih Kaplanoğlu.
7 mavi su08.11.2008 08:23
çok başarılıydı.en büyük başarıyı göstermişler filmde kutluyorum,sıradan bir hikayeyi bile yaşatarak anlatmışlar,hissettirerek;oyunculuklar çok iyiydi.ayrıca filmde derin bir psikoloji wardı,derin bir karşılaştırma wardı,we filmi hissetmek için sözlere dahi gerek duymuyorsunuz.filmden anlayanların kesinlikle beğeneceği çok anlamlı,derin bir film.en anlamlı şeylerin en basit sözcüklerde olduğu ifadesini doğrular gibi,aslında herkesin yaşayabileceği bir hikayede,kendi duygularınızı,endişelerinizi,kafa karışıklığınızı we hüznünüzü yakalayabilirseniz kesinlikle izlemenizi tawsiye ediyorum..
1 alev saglam06.10.2008 12:17
filmin konusu cok ılgımı cektı ama fılmı alıp ızledıkten sonra tam bır facıya idi bosa gecen bır bucuk saat tam anlamıyla bence bu fılm kesınlıkle ızlenmemelı hıc bır konu hıc bır surukleyecı yanı yok bu fılme nasıl odul verdıler ınanamıyorum
1 Meryem ÖZEN04.10.2008 06:48
Yumurta flimini hiç beğenmedim... Pisikoloji flimiydi ama öyle altın portakal verilecek kadar iyi bulmadım....
1 kübra kopuzlu24.08.2008 04:59
çok saçma bi filmdi.başlarda zaten sıkılacağımı anlamıştım.sürükleyici bi hikayesi yoktu.ama sonunda way bea ne filmmiş diyeceğim diğe izledim.ama sonu çok çekici değildi.filmin bittiğini bile anlamadım.film dediğimiz hikayesi çok değişik.olağanüstü olmalı.bu sıradan bi hikayeydi.ve filmlerde her konuda bi gelişme yaşanırdı.bu filmde ise nasıl başlamışsa öle bitti hiç bir gelişme yok arkadaşın dediği gibi boşa giden birbuçuk saat.ben bu filmi nejat işler oynuyor die izledim ama açıkcası iyi bir film değildi..
1 Damla Çelikkaya07.08.2008 07:50
konusunu okudum çokta ilgimi çekti ama boşa geçen bir buçuk saat...inanın o kadar sıkıldımki filmi seyrederken sırf sonunda farklı bi numarayla bizi etkilerlermi diye bekledim ama nerde çok sinir olum açıkcası bu ne yaa konu yok olay yok donuk sönük bir film hiç bir anlam ifade etmiyor
1 bekir aybakır15.07.2008 06:26
Hayal kırıklığı.Bu ödüllerin neye göre verildiğini çok merak ediyorum.Türkiye'den ödüllü film izlemeye tövbe ettim.Ne konu var ne olay var ne diyalog var ne sürükleyicilik var.Filmde hiçbir şey yok.Tamam filmin psikolojik ve biyografik olduğunu anlıyorum ama sırf birinin hayatı ya da hayalleri anlatılıyor diye kamera açısı şöyle ışığı böyle diye film abartılmaz ki.kaldı ki onların güzelliği de tartışılır.Filmi izlediğimde anladığım tek şey 1.5saatin boşa geçmiş olduğuydu.Zamanında şu sözleri biraz kırıcı bulmuştum ama bu filmin bu kadar pohpohlanmasının üzerine cuk oturacak: Yerim portakalını da film festivalini de lalesini de.
1 cenk tolga içlioğlu04.07.2008 02:18
bu film 1 puanı bile haketmiyor. filmin konusu neydi diye sorsalar anlatacak konusu bile yok. ne kadar basit bir toplumuz ki böyle ucubeleri ödüle boğuyor, insanları kandırıyoruz. insanların verdiği paralara, harcadığı zamana yazık. filmdeki kırmızı renkli skoda favorit bile nejat işlerden daha iyi oyunculuk sergilemiş:)))
1 Hicabi köse01.07.2008 02:35
kürşat kanıgür arkadaşımıza katılıyorum. filmi ödüllü diye sonuna kadar izleme gafletinde bulundum. harcadığım zamana yanıyorum. filmi beğenip de ballandıran, ödül veren, 10 puan veren insanları da anlamış değilim. demek ki entellektüel olduğunu göstermenin bir diğer yolu da boş ve anlamsız şeyleri güzel ve beğenilir bulmak. Allah aşkına şu filmde nejat işler sigara içmek ve araba kullanmaktan başka ne yapıyor? hayatımda gördüğüm en saçma film. izlemeyi düşünenler kesinlikle vazgeçsinler, çok pişman olurlar.
10 Erkan Savaş Çulfaz18.06.2008 04:57
YUMURTA Bir film adı bu. Gazetelerde aylar önce eleştirilerini, yorumlarını okuduğum, izlemeye fırsat bulamadığım, belki üşendiğim ya da pek önemsemediğim bir yerli film. Yıllık izne çıktığım Haziran ayının bu ilk yaz günlerinde, bir akşamüstü can sıkıntısını gidermek için CD'sini aldığım birkaç filmden biriydi. İlk izleyişimde konuyu kaba hatlarıyla anlasamda, yine de anlamadığım bana tuhaf gelen bazı sahneler vardı. Daha önce izlediğim yerli veya yabancı filmlere, özellikle Hollywood'a öykünenlere hiç benzemiyordu. Başlıca iki karakter üzerinden giden filmde oyuncu kadrosu dar ve karakterlerin diyalogları minimum düzeyde tutulmuş. Konuşmalar kısa, kesik, hatta biraz tutuk ve sözlerden çok karakterlerin davranışları, mimikleri abartısız ve gösterişsiz bir şekilde verilmiş. Bu da karakterlerin kişisel özelliklerinden kaynaklanıyor ve sözle anlatım yerine oyuncuların duruş, tavır ve ifadeleri öyle etkileyici ki ilk defa bir filmi izlediğimde keşke oyuncu olsaydım, ya da bu filmde bende oynasaydım duygusu verdi bana. Kameranın kullanım tekniğinin çok basit ve sade olması, arka plandaki bazı sahnelerin pastoral şiirselliği ve anlatım biçimi ile çok farklı bir film. O kadar sade ve basit işlenmiş ki filmin müziği veya jeneriği bile yok. Olaydan, aksiyondan ziyade bir durum filmi olmasıyla edebiyatta Çehov ve Sait Faik hikayelerini andırıyor bu yönüyle. Daha önce belirttiğim gibi ilk izleyişimde pek beğenmesem ve etkilenmesemde, sırf merak duygusuyla ertesi sabah kalkar kalkmaz kahvaltı bile yapmadan kendimi tekrar filmi izlerken buldum. Evet bu film izleyende merak duygusu uyandırmasıyla, filmde anlatılanlar kadar anlatılmayanları da seyirciye bırakması, sanki onu da filme dahil ederek bir keşfetme hissi yaratmasıyla beni içine almaya, sonra da büyülemeye başladı. Bunun sebebi filmin iyi, derinlikli ve kaliteli olması kadar belki de kendimden izler bulmamdı. Aslında en beğendiğimiz, etkilendiğimiz roman, hikaye, şiir, şarkılar, sanat eserleri kendimizden birşeyler bulduğumuz, bizi bize anlatan, tanıtan eserler değil midir? Bana bu filmde bu kadar abartacak ne buldun, ne gördün diye, sorabilirsiniz. Başroldeki karakter üzerinden film günümüz insanın modern hayattaki yaşadığı yalnızlık, bireyin topluma yabancılaşması, genç yaşlarda kaçılan ortamlara daha sonraki yıllarda yeniden sığınılacak bir liman gibi geri dönülmesi, insanın nereye giderse gitsin kendinden kaçamaması... Bunları mı buldum, gördüm acaba? Belki de Cengiz Aytmatov'un Cemile adlı hikayesindeki bizi sarsan, yaşama sevincimizi duyumsatan ilk aşkı, hepimizin yıllar geçince hesaplı kitaplı yaşam örnekleriyle kaybettiğimiz o ilk masumiyetimizi gördüm. Sanki Halikarnas Balıkçısı'nın bir romanındaki şu sözler biryerlerden çıkıp geldi boğazıma takıldı filmin sonuna doğru: 'Onun yeşil değilse mavi, mavi değilse yeşil gözleri, derin deniz akıntıları gibi şimdi koyulaşır, şimdi açılırdı'. Erkan Savaş Çulfaz 14 Haziran 2008 Bayrampaşa
2 Halil Eroğlu08.06.2008 03:42
bu güne kadar izlediğim en kötü filmlerden biri, aslında kötü değil başarısız bir film diyelim. bendeki üstün zekaya rağmen hiçbir şey anlamadım:))
5 canan03.06.2008 10:17
entellektuel bır fılm dusuncesıyle gırdıgım yumurta fılmının gızemını cozebılmıs degılım,ya o fılm gercekten entellektuellıgın had safhasında yada benım anlayısım cok farklı da ben anlamadım zıra cok gayret gosterdıgımı dusunuyorum...cesıtlı duygu temelarına yr vermısler fakat nejat ısler ıyı bır oyuncu olmasına karsın,fılmde kı ıfadesızlık ,duygu aktarımındakı becerısızlıkten dolayı pek etkılenmedıgımı ıtıraf etmelıyım....
1 kürşat kanıgür18.05.2008 06:45
kaybetdım zamnadan dolayı mahkemeye tazmınat davası acmayı dusunuyorum...fılm tam bır fıyasko kendını entellektuel sanan ınsanların her zman yaptığı bir şeydir bu zaten bizlerin sevmediği filmlere harika diyerek ödül yağdırmak
6 mehtap dalayman06.05.2008 09:08
44.Altın Portakal Festivalinde 6 ödül,Siyad'dan 8 ödül alan bu filme biraz fazla ödül verildiğini düşünüyorum.Manzaralar güzel olabilir,ama yavaş ilerleyen yapısı ve basit bir konusu var.Oyunculuk olarak fena değil.Yani orta ölçekli bir film aslında.Seyreden herkes sıkılmış,ben pek sıkılmadım ama bayılmadım da...Pek sıradışı bir film olduğunu da söyleyemeyeceğim.Mehtap Dalayman
3 ömer yön01.05.2008 11:58
ya film kore yapımı gibi bu ne ya film boyunca ha konustular ha konusacaklar diye bekledim ayrıca konuyu anlamak için farklı yeteneklere sahip olmak gerekiyo herhalde çünkü ben hiç bi sey anlayamadım.
1 Muammer22.04.2008 09:10
Bu film bir 'entellektüel terördür' diyen Sinan Çetini kutlamak lazım. Birde ödül vererek halkı enayi yerine koyup sinemalara koşturtuyorlarya, yazıklar olsun! Kaurismaki de birşeyler anlatıyor Nuri Bilge de ama bu film bir fiyasko film değil başka bir şey bence....
10 Mahmut azad31.12.2007 03:50
filmi izlemeye gittigimizde güzel bir bir film olur düşüncesindeydik. ilk bölümde müthiş sıkıldık çünkü bişey anlıyamadık. ve tabiki baş rol oyuncusunun üst üste sigara içmesi sigara için biri olarak sigara krizine girmeme sebeb oldu neyse ikinci bölümde sigarayı bırakması iyi oldu. filimden bişey anlıyamadım bitene kadar bittikten sonra baya kafa yorduktan sonra bi analam çıkara bildim. bu film Oteldeki sır filmini andırdı bende o filmde ödül sahibi bir filmdi ama ben yinede anlıyamamıştım. neyse filim gece eve döndüğümde iki yumurta kızatıp yememe sebeb oldu. iyi film ama çok sıkıcı... yada biz aksiyon filimlerine fazla alıştık..
5 yeşim güner15.12.2007 02:15
aslında begendim mi begenmedim mi iyi mi kötü mü karar veremedim konusu basit geldi pek bişi anlayamadım cok yavaş ilerliyodu...
1 pınar yılmaz08.12.2007 08:29
Arkadaşımın aklına uyup gittim bu filme, gitmez olaydım.Daha önce bu film hakkında 'sıkıcı' diye yorum yapan arkadaşlarımızı dikkate almadık, ne kadar sıkıcı olabilir ki, ödül aldığına göre güzeldir mutlaka dedik ama hüsrana uğradık. Filme kötü demek kafi gelmez bence, berbat desem anlatmak istediğim sıfata belki biraz yaklaşmış olurum. Film o kdr yavaş akıyordu ki bir ara uyuyakalmışım, arkadaşım uyandırdı ama zaten uyuduğum süre zarfında pek de bir şey kaçırmamışım, keşke uyandırmasaymış. Harcadığım zamana ve paraya yazık..
10 Berkan Aşık05.12.2007 09:15
olumsuz yorum yazan arkadaşlar size seslenıyorum bu film o kadar kötü peki nasıl boyle ödül alma özelliğine sahip oluyor bu odülü veren kişiler yıllarını vermışlerdir bu işe siz kalkıp iğrenç iğrenç diye haykırıyorsunuz bence siz film izlemesini bilmıyorsunuz.Gayet harika bir film bence emeği gecen tüm sanatçılarımıza sonsuz teşekekkurlerimi iletiyorum
10 LÜTFÜ ÇITIROĞLU04.12.2007 05:40
dinginlik ve estetik muhteşem aralık kalmış pencereler ve açık bırakılmış kapılar başlayamamış ya da yarım kalmış hayatlar izleyici için çok heyecan verici tamamlanmış üçlemeyi dört gözle bekliyoruz
1 kadir karakelle30.11.2007 12:51
allaım acaba ne yapmaya çalışmışlar da böle bişi çıkmış ortaya! tıpkı dünyayı kurtaran adam gbi bence bu filmde american sinemasında kötü hatta rezalet bir örnek olarak gösterileblr.
0 MEHMET25.11.2007 07:48
cumartesi akşamlarını genellikle severim ve arkadaşlarla buluşunca aklımıza sinemaya gitmek geldik ve karar verip sinemaya gittik mesut adlı şahıs kendisi ortağım oluyo abi yumurta SÜPER girelim kaçırılmaz bu film dedi. Ben ve diğer arkadaşım mecburen kabul ettik. galiba fazla uzaktım FİLM hakkımdaki düşüncem tek kelime ile düşmanınız falan varsa alıp bu filme götürün kalp krizinden ilk yarım saatte ölür!!!
10 okan ay20.11.2007 10:45
kendi benzerleri gibi türkiyede eşine çok nadir rastlanan bir film.nadir ama aynı zamanda sağlam adımlar bunlar.üçlemenin son filmi olması nedeniyle pek çok şey havada kalıyo ama beklenen de bu zaten. olayların iç yüzü çekilmekte olan diğer filmlerde ortaya çıkacaktır. izleyeni iç dünyasına bir daha götüren ve türk sinemasının lokomatifinde yeri ayrılmış bir film..teşekkürler kısmında nuri bilge ceylanın isminin geçmesi de ayrı bir güzellik; çok beğendim
0 aslı kılıç20.11.2007 07:01
bu kadar berbat bi film olur ya nejat işler nası oynar böyle bi filmde günlük hayatta bile bi konu üzerine konuşurken filmde konu bulmak imkansız vaktime parama yazık oldu.tavuğun yumurtlaması mı bekleniyo bi film boyunca ya.allahım bu kadar boş şeyler için uğraşmayalım bi tavuğun götünü bekleyecek hiç vaktim yoktu nerden gittim bu iğrenç filme ya hemde kadın oyuncunun oyunculuğu berbat tutuk konuşuyo hiç inandırıcı değil filmden kalan her şeye benziyoo.iğrençtiii yazık ya :(
6 hazan17.11.2007 02:40
Filmin sonuna kadar konuyu anlayamadığım bir film.Sadece Nejat İşler var diye girdik filme ama hayal kırıklığı yarattı
1 ozge17.11.2007 02:13
hiçbir şey anlamadım bu filmden ya..konusu ne ki bunun.. ne anlatıyor ki.. biri bana filmi anlat dese söylicek hiçbir şeyim yok yaniii
10 Aysel Kut16.11.2007 05:06
İnsan duygu ve çaresizliğini,annenin karşılksız sevgisi,nefret edilenin aslında en çok sevilen olduğunun şaşkınca keşfi..Beni çoook uzaklara götüren muhteşem bir film.Filmlerin mutlaka ütopik insanlar hakkında olması gerekmiyor.Bize benzeyen,aynı endişeleri paylaşan sıradan bir insanın 3-4 günü.Çok etkileyici bir dili var.kolay film değil,aşk macera hiç değil.İçinde insan ve çelişkileri var.Çok beğendim.
0 arif 15.11.2007 02:27
ben bu filimden hiç bir şey anlamadım yumurtadan nefret eder oldum artık sabahları kahvaltıda yumurta yemiyorummmmm....sesiz sinemanın en güzel örnekleri arasında gösterilebilir (bu da bi ayrıntı )
0 eylül demir15.11.2007 11:39
bu filmi nejat işler e hiç yakıştıramadım film o kadar anlaşılmazki...çok kötü olmuş film çoook...bi de ödül almış.buna nasıl ödül verdiler anlamıyorum.film bittikten sonra sinemadaki herkes gülmeye başladı böle film mi olur diye resmen eylem yaptılar yuhaladılar filmi bu film türkiyeye yakışmadı!!
0 okan15.11.2007 09:39
oblomow....size katılmadığımı belirtmek isterim...biz bir filme katlanmak zorunda değiliz...film bence gelmiş geçmiş en sıkıcı ve basit filmdi..yani her orta zekalının böyle bişeyler çıkarabiliceği açık.....bu kadar anlamsız bir filme altı ödül verenleri anlamak dahada zor...ben gerçekden üzüldüm açıkcası sinema dünyamıza....çok basitiz çok...
0 oblomov15.11.2007 12:48
Herkese iyi akşamlar.1 saat önce filmden çıkarak eve geldim.filmin adından ve ödül aldığı bilgisinden başka birşey bilmeden filmi izledim.sonrada film ile ilgili birşeyler okurken bu siteyi buldum.okuduğum şeyler film üzerine çok ironik geldi.bir yumurta alıp onu izlemenin filmide yapılabilir elbette.oda bir fikir.yapın ve onuda izliyelim.bir arkadaş tarkovsky bergmandemiş ama bunueli bulamamış görememiş o zaman onu da izlemeli bir kelimede onu eklemeli.amaç polemik değil.Annenin oğlu için arkaşlarına şiir kitabı hediye ettiğini kıza atkı aldığını köpeğin bütün gece onu beklemesindeki atfı Bozdağdaki ninelerle olan sohbetteki naifliği hissetmek önemli olan.oyunculuklar, plan yada senaryonun anlaşılmazlığı(ki çok açık) bırakıp bildiklerimizi unutup birşeyler izlemek lazım.Herşeye rağmen elinize sağlık.Annesinin adağı gerçek oldumu yada annelerimizin!!!!
0 esin özden14.11.2007 06:32
Hayatımda seyrettiğim en kötü film. 14 yaşındaki oğlumla beraber seyrettik ve filmin sonunda oğlum keşke bakkaldan yumurta alıp ona baksaydık dedi:-P ve cidden herkes bizi kazıkladılar diyordu. En son sinemada izlediğim türk filmi 'mutluluk' tu ve asla bu filmle kıyas kabul olmaz, o film süperdi. Sanat içerikli bir saçmalık = Yumurta filmi
1 14.11.2007 05:55
ilk defa bu kadar kötü bir film izledim ödül aldığını bildiğim ve nejat işler oynuyo diye yumurta filmini seçtim ama verdiğimiz paraya acıdım salondaki herkesde benimle aynı fikirdeydi .film bittiginde tüm salon bu filme mi para verdik dedi. filmdeki tüm sorular yanıtsız kaldı kısacası kötününde kötüsüydü....
3 sonat uz14.11.2007 05:53
Sadece ülkemizde değil, dünya sineması da çöküşte.Artık yaratıcılar ya yok ya da çok zorlanıyorlar. Tarkovski'yi Bergman'ı Antonioni'yi ve edebiyatı sevmekle sinemacı olunamıyor malesef. yaşamın şiirselliğini, akıp giden görüntülerin karakterlerde olduğu kadar izleyicide de asgari anlam yaratmasını sağlamak için aynı psikolojik etkinin oluşturulması gerekiyor. Bu da malesef gerçekten güç bir yaratı.Duygular seyirciye geçmiyor ve ya en azından bana. Taşralıyım ve annemi kaybettim ama filmde ne o taşra yaşamının psikolojisini ne de annemi hatırladım. Bi de N.İşler gülerek oynamasa. hep bi ciddiyetsizlik var yüzünde. İLk sahne de kameranın önüne kadar yürümek ve durmak ... yönetmen buradayım diye bağırdı.Film gerçekçi değil miydi ? Herkes kendi evinde'den sonra büyük bir düşüş.
1 buse 13.11.2007 08:28
koca salonda bende dahil kimse filmin konusunu anlamadı.hepimiz safa saf birbirimize baktık bittimi diee iğrençtii tek kelimeyle.
0 13.11.2007 06:28
Bu filmde anlatılan şey çok net bizim gibi.Bizim gelenekselleşmiş sinema izleyicisi maceramızda biraz farklı bir durum bu.Biz filmlerde ki karakterlerin bizim gibi olmasından çok kahraman gibi olmasını bekliyoruz.büyük laflar edecek arkadan da bir müzik patlıycak biz de ya ağlıycağız ya da güleceğiz.Bu fim sade gösterişsiz ve fazlasıyla açık.
1 seher seyhat13.11.2007 03:19
tam bir rezalet bunun nesine ödül vermişler anlamadım. bizimle dalgamı geçiyorlar. bilet paramı geri istiyorum. biz türk filmlerini desteklemek için amerikan filmlerine gitmiyoruz sizde bizim iyi niyetimizi sömürüyorsunuz. böyle film yapacağınıza hiç yapmayın daha iyi
1 neransula12.11.2007 11:08
Emeğe saygımız var ama birazda onların bize saygısı olması gerekiyor. Oyuncular çok iyi tamam görüntülerde fena değil onuda kabul ediyorum fakat film değil günlük hayattan bir kesit izledim yani hergün hepimiz çeviriyoruz bu filmi. konuşmalar 20 cümleyi geçmiyor sanatsal hiçbişey yok. Filmin sonunda insanlar kahkahalarla çıktı.(kendi hallerine güldüler tabi ) Ben beğenmedim beğenenlere saygı duyuyorum belki aynı açıdan bakamıyoruz.
1 SELDACAN12.11.2007 11:56
Bu film neyi anlatıyor anlayan varmı?nasıl altın portakal alıyor ?Bende film çekicem konusu verin portakalı yumurtama?????
4 tuğçe kiraz11.11.2007 12:22
hiç bir filme berbat,iğrenç gibi kelimeleri yakıştırmıyorum.Fakat bu filmi beğenenlerin neden beğendiğini de anlamış değilim.film bir kere çok donuk,kamera açıları da çok amatörce,oyunculuk güzel fakat yetmiyor.Bazı sahneler de çok bariz hatalar var mesela bir sigara sahnesinde yanmayan sigara içiliyordu.Bu film o kadar ödülü nasıl aldı anlamış değilim.neye göre veriliyor bu ödüller.
4 Ahmet Hıdır10.11.2007 11:14
cuma günü merakla beklediğim Yumurta'yı izledim.Mayıs Sıkıntısı,Uzak,iklimler gibi herkese ağır gelen filmleri bile sevebilen bir kişi olarak Yumurtayı çok ,çok az sevdim.Ve bu kadar az sözü olan bu film nasıl ödülleri kapabiliyor.(Hele aynı festivalde Yaşamın Kıyısında ve Mutluluk varken neredeyse ''iki notayla yapılmış tekdüze bir sonata ''benzeyen bu filmi nasıl sevmişler hayret.Bu jüriler nasıl Halktan bu kadar uzak olabiliyor..Acaba yeni bir yönetmeni destekleyelim çabası olabilir mi?Nejat İşler ve Saadet Işıl evet iyi oynuyorlar ama neredeyse 10 cümle var filmde....Yazık yine halkımız Türk filmlerinden soğuyacak.....
8 Hatice Koyuncu10.11.2007 08:24
Öncelikle izlediğim en 'gerçek' filmlerden biri. Çokça içe dönük, çokça kişisel. Görüntüler mükemmel. Görüntü akarken -ya da dururken- yönetmenin zamanı beklemesi muhteşem. Filmin tam bir doruk noktası yok. Günlük yaşamın sadece bir kesiti gibi... Bal ve sütü de merakla bekliyorum. Filmi izlerken Nuri Bilge Ceylan filmi izler gibi hissettim. saadet ışıl aksoy'un duru oyunculuğu çok iyiydi. Gidilmesi gereken filmlerden biri bence...
3 Volkan Dost10.11.2007 08:01
Öncelikle çok sıkıcı bir film, tek iyi eleştirim bazı sahnelerin temaları. Açıkcası güzel demeye dilim varmıyor. Mükemmel hiç değil.
7 saadet yakar10.11.2007 05:26
İlk başlarda sıkıcı film ilerlemiyor.Ama yönetmen başarısı olarak bakılırsa izlemeye değer bir film.Nejat İşler'in performansı da muhteşem
10 seda kara30.10.2007 11:42
harika bir film.bence herkes izlemeli:)özellikle görüntüler muhteşem.insanı alıp götürüyor....
10 turgay özdemir29.10.2007 09:46
film dediğin böyle olur illaki en ençok para gibi kaygıları omayan bi film herkese tavsiya ediyom .... ama n acıki film ödül alıyo 20 bin kişi seyretmiyo bu film de öyle olma umarım...
10 feyza17.10.2007 09:51
içinde nejat varsa kesin mükemmel bir film onu çok seviyorum mükemmel bir oyuncu çok yakışıklı,karizmatik ve sevimli